Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از راه‌اندازی میز محیط زیست در مجمع خبر داد.

هژیر کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نشست تخصصی تشکل‌های محیط زیست خوزستان که هفته گذشته با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی مهندسین آب و دبیر کمیته حقوقی تشکل‌های محیط زیستی در اهواز برگزار شد، به شکل مشخص سه ایده و طرح پیشنهادی را تشریح کردیم که با استقبال دبیر مجمع مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح مرکز پایش سند ملی محیط زیست، طرح صندوق ضمانت غرامت‌های محیط زیست و طرح پارلمان آب به جای شورای عالی آب از جمله طرح‌هایی بود که برای تحقق اهداف سند ملی محیط زیست و اصل پنجاهم قانون اساسی و برون‌رفت کشور از شرایط موجود محیط زیستی در این نشست ارائه شد.

کیانی ادامه داد: دکتر رضایی نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های مردمی برای محیط زیست عنوان کرد که فعالیت‌های داوطلبانه اقدامات ملی برای مردم و نظام است و با مطالبه‌گری، قوای سه‌گانه را در برابر مردم پاسخگو می‌کنیم.

وی اظهار کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر اهمیت حیاتی محیط زیست و حقابه‌ها و سهم محیط زیستی تالاب‌ها و رودخانه‌ها عنوان کرد که اگر همان‌گونه که سهم آب شرب، صنعت و کشاورزی تعیین می‌شود، سهم حقابه‌های محیط زیستی رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان هم رعایت می‌شد امروز شرایط موجود را نداشتیم و همان‌گونه که مردم از آب کارون سهم دارند، خود رود کارون هم از این آب سهم دارد و باید به حیات خود ادامه بدهد.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: وی همچنین از راه‌اندازی میز محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت مشارکت و بیان نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام