Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:30:45 GMT

مدیریت شرایط نامساعد محیطی با کمک گیاهان تراریخته

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۴۱۱۳

مدیریت شرایط نامساعد محیطی با کمک گیاهان تراریخته

مرجع ملی ایمنی زیستی کشور گفت: از گیاهان تراریخته می‌توان برای مدیریت شرایط نامساعد محیطی مانند خشکی و کم‌آبی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بهزاد قره‌یاضی در جلسه محیط زیست گیلان، اظهار کرد: سالانه ۱۰ میلیون تن ذرت وارد کشور می‌شود که هشتاد درصد آن تراریخته است.

وی افزود: از گیاهان تراریخته می‌توان برای مدیریت شرایط نامساعد محیطی مانند خشکی و کم ‎ آبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید محصولات تراریخته مقاوم به خشکی به مدیریت منابع آبی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

قره‌یاضی ادامه داد: امسال قریب به یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است. یک دلیل اصلی خسارت به مزارع برنج آفت کرم ساقه‌خوار برنج است. برای مبارزه با این آفت سالانه مقدار زیادی سم در مزارع برنج رها می‌شود. این سموم برای محیط زیست و کشاورزان مخاطراتی را ایجاد می‌کنند.

رئیس انجمن ایمنی زیستی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از فناوری تولید محصولات تراریخته، گفت: با گذشت بیست و دو سال از تولید تجاری این محصولات در سطح جهان، سطح زیرکشت این محصولات به ۱۸۹٫۸ میلیون هکتار رسید.

وی با گلایه از طرح شایعات و ادعاهای کذب علیه محصولات تراریخته در فضای رسانه‌ها گفت: در حالی عده‌ای از ممنوعیت مصرف محصولات تراریخته در اروپا سخن می‌گویند که این محصولات در قاره اروپا تولید و هم مصرف می‌شوند. اروپا سالانه فقط سی و سه میلیون تن سویای تراریخته از قاره آمریکا وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود این سلسله کارگاه‌ها و جلسات بتواند با رفع ابهامات موجود در خصوص مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته، به ترویج دستاوردهای مهندسی ژنتیک گیاهی و بهره‌برداری از سودمندی‌های فناوری تولید محصولات تراریخته در چارچوب قوانین ایمنی زیستی کمک شایان توجهی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایمنی زیستی تراريخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت