Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ایلام استانی بسیار ارزشمند دارای مردانی غیور، مرزدارانی شهیدپرور، عاشق نظام و حافظ میهن دارای امکانات خدادادی بسیار زیادی است که قابل مقایسه با بسیاری از استان ها نیست، اظهار داشت: از جمله ظرفیت های مهم استان، مرز مهران است که زمانی مشکل ساز بود و امروز یک مزیت بسیار بالایی برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: استفاده از ظرفیت های اقتصادی مرز در دستور کار مسئولان استان است چراکه هم اکنون روزانه در حدود پنج هزار نفر زائر از مرز مهران تردد می کنند و این ظرفیت بزرگی برای اجرای طرح هایی مثل مجتمع های خدمات رفاهی، خانه مسافرها و...است.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۳.۵ درصد ذخایر نفت و بیش از ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور در این استان قرار دارد، همچنین ظرفیت های آب، کشاورزی، اربعین در استان فرصتی برای توسعه استان است.

استاندار ایلام افزود: در استان ایلام بر اساس اسنادهایی که موجود است در اوایل انقلاب پزشکان خارجی در استان مشغول به کار بودند، هم اکنون استان ایلام در سراسر دنیا پزشک دارد و در بیمارستان های معتبر تهران پزشکان قدرتمند ایلامی حضوری فعال دارند.

وی افزود: هم اکنون در استان بیش از ۳۰ هزار دانشجو مشغول به تدریس هستند، در قسمت راه های مواصلاتی استان هر چند بسیار جای کار دارد اما عمیقا در راههای استان  تحول ایجاد شده است.

صنعت پتروشیمی استان یکی از صنایع مهم کشور است

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در مسائل اشتغال در آن زمان اشتغال استان فقط اشتغال کشاورزی و دامداری بود اما اکنون صنایع بسیار عظیمی در استان وجود دارد.

وی بیان داشت: صنعت پتروشیمی استان یکی از صنایع مهم کشور است، فاز دوم پتروشیمی ایلام و واحد الفین و گوگردزدایی این پتروشیمی در شرف افتتاح هستند.

استاندار ایلام تصریح کرد: واحد گوگردزدایی یا شیرین سازی گوگرد آن تا بهمن ماه و واحد الفین نیز نهایتا تا شهریور ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: همچنین پتروشیمی دهلران بعد از سال ها آغاز شده، هم اکنون نزدیک به یک هزار نفر در آنجا به کار مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز به آن تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: واحد ان. جی . ال دهلران که خوراک پتروشیمی بود آغاز به کار کرده و در حدود ۷۰۰ نفر در آنجا مشغول به فعالیت و کار هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کانون استان ایلام با ۶۸ درصد رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی یکی از کانون‌های پیشرو کشور شناخته شد.

«فاطمه رستگار» با حضور در ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارزیابی عملکرد کانون‌های استانی، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام در سال ۱۴۰۲، با رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی به عنوان کانون پیشرو در کشور شناخته شد که موفقیتی برای استان ایلام است.
وی با بیان اینکه تعداد ویژه برنامه‌های فرهنگی کانون در استان ایلام در سال قبل ۵۳۶ ویژه برنامه بوده است افزود: در سال قبل ۱۱۴ نمایشگاه در سطح استان برگزار شد که این آمار رشد زیادی نسبت به سال قبل‌تر از آن داشته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام همچنین به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و گفت: این طرح موفق ارتباط بین مدرسه و کانون را تقویت می‌کند و در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، با هماهنگی مدارس در قالب هنر، با دانش‌آموزان در مدارس اجرای برنامه داریم.
رستگار خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه جشنواره نمایش عروسکی کودکان نوجوانان در استان ایلام برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • کارگران مشغول کار هستند
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار