Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اشکذر از رشد هزار برابری کارخانه‌های مستقر در این شهرستان نسبت به قبل از انقلاب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ فرماندار شهرستان اشکذر صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان اشکذر در این ۴۰ سال البته و قطعاً انسان دارید که مقایسه عملکرد نظام جمهوری اسلامی با قبل از انقلاب یک قیاس مع‌الفارق است و تفاوت آن از زمین تا آسمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان بوده و در سال ۷۶ شکل‌گرفته است، خاطرنشان کرد: اشکذر از بدو انقلاب در حوزه صنعتی و کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی ازلحاظ تعداد و مساحت و همچنین بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق استان در شهرستان اشکذر مستقر هستند.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه اشکذر جمعیتی نزدیک به ۳۴ هزار نفر دارد، تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند این پول و این سرمایه دست هرکسی بود، همین کارها را انجام می‌داد؛ می‌بینیم که قبل از انقلاب در این شهرستان تنها یک کارخانه بود اما اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در این شهرستان با ۱۸ هزار کارگر فعال هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: 85 درصد برق استان یزد از نیروگاه‌های فعال در اشکذر تأمین می‌شود؛ امروز بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق جنوب شرق کشور در شهرستان اشکذر فعال است.

فعالیت بزرگترین کشتارگاه طیور جنوب شرق کشور در اشکذر

وی با اشاره به اینکه «آب» بزرگ‌ترین مشکل استان یزد است، اظهار کرد: از افتخارات شهرستان اشکذر این است که مصرف آب به‌صورت دانش‌بنیان را پیاده کردیم؛ در حال حاضر 4 میلیون متر سطح زیر کشت متنوع گلخانه‌ای داریم و در برخی از کشت‌ها مصرف آب را تا یک‌سوم تقلیل داده‌ایم.

شاه‌حسینی گفت: اشکذر ذاتاً سرزمین کشاورزی نیست اما با تدابیر صورت گرفته توانستیم رتبه سوم تولید محصولات کشاورزی را به دست آوریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوانان اشکذر بر این باورند که می‌توان با امکانات حداقلی هم اشتغال ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی ازجمله موارد موردتوجه در شهرستان اشکذر است و خوشبختانه کارهای بسیار خوبی انجام‌گرفته است؛ از مشاغل خانگی تا مشاغل خرد و کلان به‌ویژه در بخش کشاورزی.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کشتارگاه جنوب شرق کشور با 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات از سوی دولت در شهرستان اشکذر وجود دارد.

تلاش می‌کنیم مشکلات مجود را رفع کنیم

فرماندار اشکذر با بیان اینکه تقریباً تمامی نقاط شهرستان اشکذر به‌جز سه روستا از نعمت گاز برخوردار است، اظهار کرد: امروز آب‌رسانی بسیاری از روستاها را به‌صورت سیار انجام می‌دهیم؛ بحث انتقال آب به روستاهای خضرآباد با احداث مجتمع امام حسین بااعتبار ۲۶ میلیارد تومان اولین فاز آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد و مشکل تأمین شرب این منطقه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی پوشش سرسری تلفن همراه و تلفن ثابت با ضریب نفوذ 100 درصدی را در اشکذر داریم، گفت: درزمینه راهداری تقریباً 80 درصد جاده‌های شهرستان قابل‌قبول است و سعی می‌کنیم مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

شاه‌حسینی با اشاره به پیشرفت‌های شهرستان اشکذر در حوزه آموزش و کسب رتبه برتر کنکور طی 4 سال توسط این شهرستان، اذعان کرد: در حال حاضر ۳ واحد آموزش عالی با ۳ هزار دانشجو در شهرستان اشکذر فعال است.

فرماندار اشکذر گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۳۳ طرح در حوزه‌های مختلف بااعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی عصر سه شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی گناباد با اشاره به رشد پنج درصدی موالیدی در شهرستان گناباد اظهار کرد: میزان ولادت در این شهرستان از یک هزار و ۶۲۸ نفر در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۷۱۷ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

رئیس اداره ثبت احوال گناباد با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته است افزود: ۵۵۳ مورد فوت در سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن که ۵۳۱ مورد بود رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ امیر علی، ابوالفضل، حسین، علی و امیرحسین بیشترین فراوانی اسامی پسران را در این شهرستان داشتند افزود: فاطمه، حلما، زینب، پناه و نورا هم به ترتیب بیشترین فراوانی اسامی دختران را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6099817

دیگر خبرها

  • کارخانه سرمربی‌سازی پپ گواردیولای بزرگ!
  • برگزاری جشن بزرگ مروارید‌های ایران در اشکذر
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت