Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: احداث مهدکودک در زندان‌ها برعهده ما نیست، اما در صورتی که مکانی به عنوان مهدکودک در زندان ایجاد شود، ما حتما مجوز مهدکودک را صادر خواهیم کرد، برخی از زندان‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده بودند و بند مادرانی که بچه‌دار شده بودند را جدا کرده و جیره غذایی دو برابر به آنها داده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد نفریه (مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی) از تحویل ۱۸۰۰ نفر از کودکانِ زنان زندانی به این سازمان خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین ما و سازمان زندان‌ها منعقد شده است؛ تمام کودکان بالای دو سال باید به سازمان بهزیستی تحویل داده شوند، چراکه فضای زندان اثر تربیتی و آموزشی بسیار بدی روی کودکان می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها سازمان بهزیستی آمادگی لازم برای تحویل کودکانی که مادرانشان در زندان هستند را دارند، ادامه داد: وضعیت کودکان زیر دوسال متفاوت است؛ کودکان زیر دوسالی که با مادر رابطه عاطفی مناسبی ندارند از مادر جدا شده و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند، اما کودکان زیر دو سالی که رابطه عاطفی مناسبی با مادر دارند، در زندان در کنار مادر مانده و پس از پایان دو سالگی به ما تحویل داده می‌شوند.

نفریه با بیان اینکه برخی از زندان‌ها حداقل شرایط استاندارد را برای نگهداری کودکان ندارند، تصریح کرد: شرایط زندان شرایط خاص امنیتی است و رفت و آمد همراه بچه به مهدکودک با مشکلاتی مواجه است، از همین‌رو امکان ایجاد مهدکودک در همه مراکز زندان‌ها میسر نیست، البته برخی از زندان‌‌ها در مکان‌هایی نزدیک اقدام به تاسیس مهدکودک کرده‌اند، اما برخی از زندان‌ها نتوانستند و ما نیز اعلام کردیم که چنانچه برای آنها امکان‌پذیر باشد به نزدیکترین مهدکودک و شیرخوارگاه می‌توانیم مجوز بدهیم تا کودکانی که مادرانشان زندانی هستند، در آنجا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: به قوه قضاییه پیشنهاد داده‌ایم که در زندان‌هایی که زنان در آنجا نگهداری می‌شوند و امکان احداث مهدکودک و شیرخوارگاه را ندارند به مادران زندانی مجازات‌های جایگزین بدهند یا از دستبندهای الکترونیک برای این مادران استفاده کنند تا بچه از نعمت مادر محروم نشود.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با تاکید براینکه سازمان بهزیستی آمادگی دارد در تمام زندان‌هایی که شرایط نگهداری کودکان را دارد، مجوز مهدکودک صادر کند، تصریح کرد: حضور بچه‌های بالای دو سال در زندان‌ها اصلا مناسب نیست و باید این بچه‌ها حتما با حکم قاضی به ما تحویل داده شوند و ما نیز در نزدیکترین شیرخوارگاه و مهدکودک از این کودکان نگهداری کرده و ارتباط دیداری بین مادر و بچه را حفظ می‌کنیم و پس از ترخیص مادر از زندان بچه به مادر تحویل داده می‌شود.

نفریه یادآور شد: اگر بچه‌ای در زندان با مادر نگهداری می‌شود، آن بچه به ما تحویل داده نشده است و اینگونه نیست که ما از نگهداری کودکان خودداری کرده باشیم، البته بعید می‌دانم چنین اتفاقی صورت گرفته باشد و کودکانی که مادرانشان زندانی هستند، سال‌هاست به ما واگذار می‌شوند و ما از آنها نگهداری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ کودک که مادران‌شان زندانی هستند، در مراکز بهزیستی حضور دارند، اکثر این کودکان نیز بالای دو سال سن دارند و تا زمانی که مادر آزاد می‌شود و شرایط نگهداری از فرزندش را داشته باشد، این کودک در بهزیستی نگهداری خواهد شد.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر تمام کودکان بالای دو سال به مراکز بهزیستی تحویل داده می‌شوند یا خیر خاطرنشان کرد: مدتی پیش به سازمان زندان‌ها اعلام کردیم آمادگی کامل برای نگهداری این کودکان را داریم، البته ممکن است کودکانی به صورت کوتاه مدت در کنار مادرانشان باشند که من در این خصوص اطلاعی ندارم./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان