Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، طاهره طاهریان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک در نشست بازخوانی چهل سال ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ورزش بانوان از دستاورد‌های پیروزی انقلاب است، شاید هیچ بخشی به اندازه ورزش بانوان در هیچ جایی به این میزان فعال نبوده است. موضوع مهم اینکه پیروزی انقلاب سبب شد تا مسئولیت ورزش بانوان به عهده خود آن‌ها باشد و این جداسازی انجام شد و در تمام امور همه مسئولیت به عهده خود بانوان افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:این ساختار توسعه پیدا کرد و استان‌ها هم از آن استفاده کردند که ابتدا در هشت استان بود و بعد‌ها در سایر استان‌ها هم اجرا شد. این کار در آموزش و پرورش اداره کل ورزش دختران ایجاد شد و همین طور در سایر ارگان‌ها و ادارات این موضوع باعث رشد ورزش بانوان شد و سبب شد زنان خودشان را باور کنند.

طاهریان ادامه داد: ما در برنامه پنج ساله اول و دوم تکلیف شد که یک استخر در اکثر استان‌ها برای بانوان اختصاص داده شود و بعد‌ها به دنبال بودجه مناسب رفتیم، امروزه ioc برای داوری، مربی و سایر امورات تاکید دارد در زمان گذشته بخشنامه‌ای داده شد برای اوغات ورزشی بانوان در تایم‌های خاصی در نظر گرفته شد.

او تصریح کرد: برای رسانه‌ای کردن مطلب در بخش بانوان کلا ۲ - ۳ نفر از بانوان برای پوشش خبری می‌آمدند، اما در حال حاضر این شرایط متفاوت شده است. در گذشته ما عکاس زن در بخش ورزشی نداشتیم. گوینده زن در رادیو و حتی تلویزیون حضور دارند و این نشان از برنامه‌های مدون بعد از انقلاب است.

طاهریان در ادامه گفت: در زمان ریاست غفوری فرد در سازمان تربیت بدنی، او می‌گفت: زمانی که به مسابقات آسیایی رفتم بعضی از کشور‌ها از اینکه ورزشکار زن مسلمان ما با حجاب در مسابقات حاضر می‌شدند تقدیر می‌کردند و این کار را باعث ترغیب ورزش در زنان می‌دانستند. الگو شده انقلاب اسلامی برای سایر کشور‌های اسلامی دستاورد این انقلاب است.

طاهریان درباره تغییرات در ورزش بانوان گفت: در تغییرات هیچ معاونتی را حذف نمی‌شود، اما اینکه معاونت اضافه‌هایی به عنوان همگانی داشته باشد جای خود دارد، اگر نگاه به رشد و ارتقای ورزش در زنان باشد این نگاه نقطه قوت است، در آسیا می‌گویند در بخش زنان خود آن‌ها باید مدیریت کنند. در گذشته خبر‌های ما در بخش‌های خبری و روزنامه‌ها پوشش داده نمی‌شد، اما در حال حاضر نگاه ویژه به ورزش زنان می‌شود و نگاه‌ها مثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: فدراسیون درباره کی روش تصمیم می گیرد/ اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس تا پایان هفته مشخص می شوند/ برای مرحله نیمه نهایی به امارات می روم

داورزنی: تغییراتی در اساسنامه کمیته ملی المپیک ایجاد شد

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد

انتهای پیام/

اظهارات طاهریان در نشست بازخوانی چهل سال ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی وزرات ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد