Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، امروز، ششم بهمن‌ماه، با حضور در نشستی خبری به تبیین ابعاد ویژه برنامه «مدرسه انقلاب» پرداخت و گفت: اتحادیه قبل از انقلاب اسلامی نیز فعال بوده و سوابق مبارزاتی دانش‌آموزان در مدارس و مساجد مربوط به اتحادیه است.

وی به برپایی هفتمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره و با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه‌ها در سه محور «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» برگزار می‌شود، گفت: یکی از بخش‌های محور دیروز ما «رستاخیر سقوط» است که در قالب موضوعات؛ فساد اقتصادی، فساد سیاسی  و وابستگی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین «اسوه‌های انقلاب» از دیگر محورهای بخش دیروز ما است که شامل موضوعات؛ شخصیت امام خمینی(ره) و یارانشان، شهدای شاخص شهرها و بزرگان انقلابی شهرها می‌شود.

تاریخی محورهای بخش امروز ما را «آفتاب ولایت» با زیر موضوعات ولایت‌فقیه و نقش‌آفرینی رهبری، «دیوار فریاد» با موضوعات دشمن‌شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن، راه‌های مقابله، «موج پنجم» با موضوعات، نقش دهه هشتادی‌ها، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تولید ملی و کالای ایرانی، تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت، و «مجاهدان سایبری» با موضوعات فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله برشمرد.

محور فردای ما نیز انصارالمهدی(عج) بود که تاریخی زیر مجموعه موضوعات آن را در نمایشگاه توصیف ویژگی‌های منتظران، سیمای حکومت مهدوی و اربعین حسینی خواند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از درنظر گرفتن بخش ویژه برای نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب خبر داد و افزود: یکی از محورهای بخش ویژه پویش «شتر در خواب بیند پنبه دانه است» که در قالب دست‌سازه‌ها و کاریکاتورها به عبارات سخیف رئیس جمهور آمریکا و بیانات مقام معظم رهبری اشاره دارد. همچنین «دستاوردهای معنوی انقلاب» در سه محور هویت، استقلال و امنیت در این زیر شاخه باید مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد.

«40 سال چالش؛ 40 سال پیروزی»

تاریخی از در نظر گرفتن موضوعات جهاد اقتصادی و فرهنگی در محور «خرمشهرهایی در پیش است» خبر داد و گفت: «40 سال چالش؛ 40 سال پیروزی» نیز از دیگر محورهای در نظرگرفته شده است که ناظر بر هجمه‌هایی است که پس از انقلاب در قالب ترور، جنگ و ناتوی فرهنگی بر کشورمان تحمیل شد.

وی با تأکید بر اینکه الگوی تربیتی دختران باید متفاوت از پسران باشد، از تعریف محور ویژه «هویت بانوی مسلمان» خبر داد و افزود: در این محور بر آن هستیم تا به ترسیم الگوی سوم زن که فارغ از زن غربی و شرقی است بپردازیم. همچنین جاهلیت مدرن که پس از زنده به گور کردن دختران، امروز روی به استفاده ابزاری از آنان برای رسیدن به منافع آورده است را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چهار هزار مدرسه برای شرکت در این دوره از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سال گذشته نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دو هزار و 700 مدرسه برپا شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید به سامانه شهید باقری مراجعه کنند. مجموعه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از 12 تا 22 بهمن‌ماه،  برپا می‌شود و هر مدرسه باید حداقل نسبت به برپایی سه غرفه اقدام کند.

وی در ادامه سخنان خود به سایر بخش‌های ویژه برنامه مدرسه انقلاب اشاره و بیان کرد: بر مبنای آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح که آیه سال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است، مسابقه طراحی غرفه و کتابخوانی برگزار می‌شود. همچنین کاردوی مدرسه انقلاب میزبان هزار دانش‌آموز عضو اتحادیه در تهران با محوریت نمایش مکان‌های مهم و تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی ایرن خواهد بود.

اعلام فراخوان مسابقه در بخش‌های مختلف از دیگر نکاتی بود که تاریخی از آن یاد کرد و گفت: مدارسی که توان برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب را ندارند، می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه، در مجموعه مسابقاتی که از طریق فراخوان سرودهای مدرسه‌ای، تئاتر مدرسه انقلاب، ایده‌های ناب انقلاب و داستان شفاهی انقلاب اعلام شده است، شرکت کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از تولید محتوای مرتبط با مضامین مدرسه انقلاب در پایگاه اطلاع‌رسانی که به همین نام  راه اندازی شده است، خبر داد و گفت: شبکه امید نیز در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت 18:30 به مدت 30 دقیقه به پوشش نمایشگاه مدرسه انقلاب و نمایش پشت صحنه آن در مدارس می‌پردازد.

پاسخ به شبهات دانش‌آموزان به صورت حضوری و آنلاین

از دیگر نکاتی که تاریخی در این نشست بدان اشاره کرد: اعزام 300 مبلغ دینی به مدارس کشور در دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بود. وی همچنین از ایجاد سامانه آنلاین پاسخ به شبهات خبر داد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند سوالات خود را به سامانه 025371149 ارسال و کمتر از 12 ساعت پاسخ خود را دریافت کنند. پایگاه اطلاع رسانی آینده‌سازان و عقیق نیز ماده انجام این رسالت است.

انتشار کتاب «پرسمان دانش‌آموزی» از دیگر مواردی بود که دبیرکل اتحادیه بدان اشاره کرد و افزود: 120 سوال رایج دانش‌آموزان در مورد انقلاب احصا شده است که در قالب این کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران مدرسه انقلاب 40 سالگی انقلاب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه»، «تدریس این خانم معلم در کلاس تاریخ ساز شد؛ تدریس به دانش آموزان با وجود بیماری»، «از چشمان لیزری خود استفاده کنید و اسکیت غلتکی را در ٨ ثانیه پیدا کنید»، «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای دیدن مطالب روی تیترهای زیر کلیک کنید

فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه

تدریس این خانم معلم در کلاس تاریخ ساز شد؛ تدریس به دانش آموزان با وجود بیماری

از چشمان لیزری خود استفاده کنید و اسکیت غلتکی را در ٨ ثانیه پیدا کنید

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

پای برتر بیشه، قصه‌ای نمادین که از عشق به وطن می‌گوید

دیگر خبرها

  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان