Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:20:02 GMT

وارسی پروازی فرودگاه گیلان با موفقیت انجام شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۴۶۲۵

وارسی پروازی فرودگاه گیلان با موفقیت انجام شد

رشت - ایرنا - مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: عملیات وارسی پروازی دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با موفقیت به انجام رسیده است.

غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش و همکاری مرکز آموزش علوم و فنون کشور و اداره کل مهندسی ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وارسی پروازی سیستم های کمک ناوبری DVOR/DME و ILS/DME فرودگاه سردار جنگل رشت با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در سال های اخیر وارسی پروازی سیستم های کمک ناوبری یکی از مشکلات مهم صنعت هوانوردی بود که خوشبختانه با پیگیری های مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همدلی و همراهی سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمای فلایت چک با تجهیزات کامل خریداری شد.
وی ادامه داد: دستاورد انقلاب اسلامی برای صنعت حمل و نقل هوایی گیلان را می توان در دو بخش منابع نیروی انسانی و تجهیزات و سامانه های کمک ناوبری دسته بندی کرد.
کریم آقایی اضافه کرد: همچنین توسعه سطوح پروازی، احداث ترمینال پروازهای داخلی، ساختمان عملیاتی و اداری و داشتن تجهیزات و سامانه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست پروازها همچون DVOR, ILS و DME که از پیشرفته ترین دستگاه های کمک ناوبری هستند در زمره دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
در حال حاضر فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن حدود 100 سورتی پرواز برنامه ای در هفته به مقاصد داخلی مشهد، اهواز، عسلویه، تهران، شیراز، بندرعباس، کیش، اصفهان و تبریز و پروازهای عتبات، حج، ترکیه، گرجستان بصورت فصلی و غیربرنامه ای خدمات فرودگاهی ارائه می دهد و با توجه به زیرساخت های موجود، ظرفیت پذیرش حداقل روزانه 40 سورتی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی وجود دارد که در صورت درخواست شرکت های هواپیمایی برای پذیرش پرواز آمادگی دارد.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال 1347 خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه 12 از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و 15 کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به 220 هکتار می رسد؛ ارتفاع آن 40 پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب و آماده ارائه خدمات فرودگاهی بصورت شبانه روزی است.
1881 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاه رشت گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: تلاش شده سفر حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه اردبیل به سمت مدینه و بازگشت آن نیز از جده انجام شود تا حجاج بدون دغدغه و نگرانی  بتوانند سفر معنوی خود را در ماه آینده انجام دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم احدی عصر شنبه در همایش متمرکز آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل در مصلای اردبیل، اظهار داشت: امسال 855 نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع مشرف می‌شوند تا اعمال حج خود را در مدت یک ماه انجام دهند.

وی تصریح کرد: اعزام حجاج در قالب هفت کاروان در روزهای 12 و 13 خردادماه و از طریق فرودگاه اردبیل انجام خواهد شد تا حجاج سرزمین وحی بتوانند با عزیمت به شهر مدینه اعمال حج خود را آغاز کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: زمان بازگشت حجاج استان اردبیل نیز در تاریخ 15 و 16 تیرماه از جده به سمت فرودگاه اردبیل خواهد بود تا حجاج استان اردبیل بتوانند بازگشت موفقیت‌آمیزی را داشته باشند.

احدی افزود: امسال دارندگان فیش حج تمتع ثبت‌نامی در سال‌های 85 و 86 فرصت اعزام به حج تمتع را پیدا کردند که مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام قطعی آنها تا اسفندماه انجام شده و مراحل بعدی نیز در هفته‌های گذشته به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم به صورت شهرستانی و هم به صورت متمرکز استانی ما برنامه‌های آموزشی و توجیهی را برای حجاج بیت‌الله‌الحرام برگزار کردیم تا بیش از گذشته با آیین، مناسک و آداب حج آشنایی پیدا کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل اضافه کرد: با همراهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان برنامه‌های متنوعی در این همایش تدارک دیده شده بود که سعی کردیم به صورت عملیاتی با حضور حجاج این برنامه‌ها را برگزار کنیم که از جمله آن اقامه نماز، عمل سعی بین صفا و مروه و همچنین طواف خانه خدا بوده که به صورت نمادین در مصلای اردبیل برگزار شد.

احدی بیان کرد: امیدواریم حجاج با آشنایی بیشتر با این آداب و مناسکی که باید انجام دهند و همچنین توجه به برخی مسائل یاد شده در کلاس‌های توجیهی، بتوانند سفر معنوی و ارزشمندی را داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: تلاش شده تا سفر حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه اردبیل به سمت مدینه و بازگشت آن نیز از جده انجام شود تا حجاج بدون دغدغه و نگرانی  بتوانند سفر معنوی خود را در ماه آینده انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم