Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه ایندین اکسپرس هند با اشاره به سرمایه گذاری دهلی نو در چابهار و افغانستان اعلام کرد به قدرت رسیدن افراط گرایان طالبان تهدید جدی برای امنیت هند و پاکستان ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا،این روزنامه هندی در ادامه نوشت ، آمریکا به دلیل هزینه بر بودن جنگ افغانستان به دنبال خروج از این جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور میانگین آمریکا سالانه 43 میلیارد دلار در جنگ افغانستان هزینه می‌کند.
درادامه این مطلب اضافه شده است به دنبال قوت گرفتن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ،اسلام آباد نیز از قدرت گرفتن نیروهای افراطی و ادامه فضای جنگی در همسایه خود نگران است .
به نوشته این روزنامه ،طالبان هم اکنون نیمی از کنترل افغانستان را در دست دارد و به دنبال سیطره بر نیمی دیگر و کنترل ارتش 250 هزار نفره افغانستان است .
درادامه این مطلب آمده است هند نیز که با سرمایه گذاری در چابهار به دنبال اتصال این بندر به کابل و سرمایه گذاری بیشتر در افغانستان است از قدرت گرفتن طالبان نگران است .
براساس گزارش رسانه های هند،قدرت گرفتن طالبان در افغانستان باعث می شود که دیگر تروریست ها مانند القاعده و داعش در آسیای میانه و افغانستان به هم بپیوندد که این اقدام می تواند امنیت افغانستان ،پاکستان و هند را به خطر اندازد.
ترکیه و چین نیز که به تازگی به دنبال حضور اقتصادی در افغانستان هستند از گسترش طالبان در این کشور بیمناک هستند.
براساس گزارش رسانه ها،شورشیان طالبان پاکستانی که در شمال غرب افغانستان مستقر هستند، به‌اندازه هیچ گروه تروریستی دیگر به پاکستان ضربه وارد نکرده‌اند. در دسامبر سال 2014، شش تن از نیروهای طالبان با حمله به مدرسه ارتش در پیشاور 132 کودک را به قتل رساندند. بعد از این حادثه نگاه ارتش پاکستان به طالبان تغییر کرد.
روزنامه ایندین اکسپرس اظهار امیدواری کرد که اسلام آباد و دهلی نو برای پایان دادن به بحران طولانی در افغانستان همکاری کنند.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند افغانستان پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!

به مرور نیم صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز می پردازیم.

طرفداری | روزنامه های امروز موضوعات مختلفی را روی جلد بردند.

گیشه مطبوعات داخلی | 1403/02/06

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند