Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها یکی از برنامه‌های مشترک در تمام دولت‌ها بوده و نمره خوبی را نیز در این کار بدست آورده‌اند، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 نیز تعهداتی را به این منظور برای دولت در نظر گرفته است، بدین معنا که در بودجه سال آینده شرکت ملی نفت یک هزار و 500 میلیارد تومان برای گازرسانی با اولویت گازرسانی به مناطق محروم مانند شهرهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوراق مالی در گازرسانی به روستاها چه نقشی دارند؟

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ساله منابعی از شرکت ملی نفت، بودجه عمومی کشور و انتشار اوراق برای گازرسانی به روستاها در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: انتشار اوراق می‌‍تواند در حوزه گازرسانی مفید باشد البته دولت سقف اوراق مالی را در لایحه بودجه سال 98 حدود 72هزار و پانصد میلیارد تومان قرار داده است هرچند نسبت به تجمیع و شدت بخشیدن استفاده از اوراق مالی در تمام اشکال هفت – هشت گانه آن موافقت کامل را ندارم البته اولویت نخست دولت در بودجه حتی بیش از پرداخت حقوق‌ها، تسویه بدهی‌های اوراق مالی است.

منبع درآمدی حاصل از اوراق مالی را برای گازرسانی به روستاها منبعی نسبتا مناسب است

وی منبع درآمدی حاصل از اوراق مالی را برای گازرسانی به روستاها منبعی نسبتا مناسب دانست و افزود: اگر استفاده از اوراق مالی به‌منظور گاز محور کردن انرژی در کشور قابل‌دفاع نباشد اما به‌یقین نامناسب نیز نخواهد بود.

باید سوخت مصرفی کشور را در راستای تجمیع منابع گاز و نفت "گازمحور" کرد

محبی‌نیا مطرح کرد: باید سوخت مصرفی کشور را در راستای تجمیع منابع گاز و نفت "گازمحور" کرده و اقتصاد را نسبت به صادرات فرآورده‌های نفتی عادت داد.

دولت به‌منظور اجرای اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی فراهم کرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، ادامه داد: دولت به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور را به‌ویژه گازرسانی به روستاها فراهم کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اوراق مالی گازرسانی درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است