Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سید عباس دانایی فرماندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در این جلسه با اشاره به هدف این شورا برای جلوگیری از هدر رفتن آب در مصارف مختلف، مدیریت آب موجود در منطقه، بررسی وضعیت آب سفره های زیر زمینی، شناسایی چاه های غیرمجاز آب، آموزش مصرف درست آب به مردم، استفاده از روش های نوین آبیاری بیان داشت تغییر روش استفاده از منابع آبی این شهرستان نیاز به تغییر تفکر مردم در مصارف خانگی و کشاورزی دارد تا با همکاری آنان امکان اجرایی شدن طرح های حفاظت از منابع آبی بیش از گذشته مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اجرای طرح‌های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت محصولات پرآب به کم آب بیان داشت شهروندان و کشاورزان باید بدانند که خطر بحران آب جدی است و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همگانی است.
دانایی با بیان اینکه ادارات ذیربط در چارچوب قانون و مقررات و با جدیت و حساسیت بیشتر ، موضوعات مرتبط با تأمین آب را در تمامی بخش های شهرستان دنبال نمایند. بیان داشت برخورد قاطع و مستمر با استفاده کنندگان غیر مجازازمنابع آب باید به عنوان یک امرمهم درسطح شهرستان اعلام کرد وازکلیه دستگاههای مسئول و خصوصاً اعضای شورای حفاظت منابع آب خواهان پیگیری مستمر و جدی می شود.
در این جلسه در خصوص پیگیری نصب کامل کنتورهای هوشمند بر روی چاههای منطقه اعم از کشاورزی و صنایع وابسته،صنعت و خدمات و شرب/ مطالعه و بررسی جامع و دقیق در خصوص رفع معضلات آب شهرستان /پیگیری لزوم رعایت میزان شارژ سالیانه چاههای کشاورزی با توجه به مصوبات شورای عالی آب کشور/برگزاری دوره های آموزشی از روش های نوین آبیاری و...بحث و تبادل نظر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعضای شورای دوره های آموزشی فرماندار قانون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و تأمین به موقع تغذیه مورد نیاز گیاه، اظهار کرد: از ابتدای فصل کشت برنج تاکنون 725 تن انواع کودهای یارانه‌ای به شالیکاران شهرستان ساری توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه توزیع تا پایان فصل زراعی کشت محصول برنج با صدور حواله الکترونیک توسط مروجین هشت مرکز جهاد کشاورزی و از طریق 32 شبکه کارگزار خصوصی و تعاونی‌های تحت پوشش به کشاورزان ادامه دارد، تصریح کرد: کودهای توزیع شده شامل 145 تن کود ازته، 290 تن فسفاته و 290 تن پتاسه و مابقی کودهای سولفات روی، کود بیولوژیک و آلی است. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: هدف تأمین و توزیع نهاده‌های اصلی و مهم کشاورزی از جمله انواع کودهای یارانه‌ای است که با توجه به شروع کشت بهاره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم تا تمام نیازهای کشاورزان شالیکار در زمینه کود را بر اساس سهمیه‌های تعیین شده پاسخگو باشیم.

 

علوی با اشاره به حضور میدانی و مستمر تیم بازرسین این شهرستان برای پایش توزیع کود، تصریح کرد: عملیات توزیع کود تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی بطور مستمر رصد شده و علاوه بر آن با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با کشاورزان وضعیت توزیع کود مورد نیاز آن‌ها پایش می‌شود.

دیگر خبرها

  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • استان البرز با کاهش شدید منابع آبی مواجه است
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی