Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سردار آقاخانی  فرمانده انتظامی استان قم گفت: یکی از عجایب این سرقت‌ها خودرویی است که ۱۵ بار در قم به سرقت رفته و ۱۵ بارهم کشف شده و مالک این خودرو یک نفر بوده و منزلش هم یک جاست و بار‌ها هم به این شهروند تذکر داده شده، اما وی بی خیال است.

وی از انهدام ۵۰ باند سارقان حرفه‌ای در دی امسال خبر داد و افزود: این باند‌های سرقت بیشتر در زمینه سرقت دکل‌های مخابراتی، احشام، مغازه‌های دارای شیشه سکوریت، باطری و وسایل داخلی خودرو فعال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آقاخانی یادآور شد: در دی ماه امسال همچنین ۳۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۱۲۱ میلیون تومان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان ورود به جرائم سایبری را از دیگر اقدامات پلیس اعلام کرد و گفت: آمار‌ها بیانگر این است که در این حوزه هم در ماه یاد شده ۹۰ درصد افزایش کشف جرائم داشته ایم که متاسفانه ۲۵ درصد با افزایش جرائم مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: در این زمینه ۳۰ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی ادامه داد: در دی ماه شرارت ۶ و نزاع ۸ درصد کاهش و کشف جرائم اقتصادی ۷۰ و جرائم فرهنگی ۲۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده موضوع حجاب و عفاف، قاچاق ارز و احشام را از مهمترین اولویت‌های پلیس در بهمن امسال عنوان کرد و از راه اندازی گشت‌های مشترک نیروی انتظامی،سپاه و ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد.

سردار آقاخانی  کرد: همچنین برای کمک به دولت و اقتصاد کشور و قطع دستان واسطه‌ها و سودجویان طرح برخورد با خرید و فروش غیرقانونی ارز در بهمن با شدت دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای فرهنگی شهر قم نیز با صنوف و مغازه‌هایی که شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نکنند به طور جدی برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: در این طرح مناطق ۲۰ گانه تعیین شده شهر قم، به منظور احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکرمورد گشت زنی قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان وضعیت بی حجابی و نامطلوب برخی رانندگان را از دغدغه‌های مردم متدین قم عنوان کرد و یادآور شد:در طرح ارتقای فرهنگی با رانندگانی که حجاب اسلامی را رعایت نکنند برخورد و خودرو آن‌ها به مدت یک هفته توقیف خواهد شد.

وی برخورد قاطع با رانندگان خودرو‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و تالار‌هایی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند را از دیگر برنامه‌های این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

سهل انگاری مردم دلیل ۶۸ درصدسرقت‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 

 سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: با اعلام یک فقره سرقت خودرو سواری در محدوده شهر"ری" این شهرستان در روز‌های گذشته پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیات کلانتری ۱۷۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی عوامل کلانتری حضرت عبدالعظیم (ع) مشخص شد، سارق یا سارقان در ساعات پایانی شب خودروی مورد نظر را شناسایی و سپس با تخریب درب خودرو اقدام به سرقت خودرو کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری ۱۷۲ با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در چهاردهم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان پرونده را که از سارقان سابقه دار بودند شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه سارقان مراجعه در طی یک عملیات غافلگیرانه و با شلیک چند گلوله هر ۳ سارق را که قصد متواری شدن را داشتند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد یک دستگاه خودرو مزدا مسروقه نیز کشف که به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهمان ۳۰ الی ۳۷ ساله که یکی از آنها کمتر از یک ماه می‌شد که از زندان آزاد شده است پس از انتقال به مقر انتظامی، ضمن اقرار به بزه انتسابی به ۷ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان درخواست کرد: خودرو خود را حتی الامکان در محل‌های نصب دوربین پارک کنید و از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی