Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:44:27 GMT

کشف آثار کهن جانوری متعلق به دوران پیش از تاریخ

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۵۹۱۱

کشف آثار کهن جانوری متعلق به دوران پیش از تاریخ

تهران - ایرنا - مدیر پایگاه شهر تاریخی میبد یزد از کشف آثار کهن جانوری در مسیل این شهر تاریخی در منطقه تل حسن آباد خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «ساشا ریاحی مقدم» گفت: در گذشته برای اینکه از ورود سیلاب به شهرها جلوگیری شود، مسیل هایی برای دور نگه داشتن سیلاب از مناطق مسکونی ساخته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر تاریخی میبد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر روی تل های متعدد رسی قرار گرفته و دارای مسیل متعدد تاریخی است.
وی افزود: یکی از مسیل های کهن که هم اکنون شواهد باستان شناسی از آثار دوره پیش از تاریخ یافت شده در غرب شهر تاریخی میبد و در نزدیکی مجموعه کاروانی کچلک واقع شده است.
به گفته ریاحی، در این مسیل تاریخی که روی تل حسن آباد قرار گرفته آثار کهن جانوری مشاهده شده که با توجه به شواهد به احتمال زیاد متعلق به دوره پیش از تاریخ باشد. این درحالی است که پیشتر در بررسی و شناسایی کارشناسان در سال 91 نیز مشابه این آثار در منطقه بارجین مشاهده شده بود ولی از آنجایی که هیچ اثر دیگری یافت نشد فعالیت های باستان شناسی ادامه نیافت.
مدیر پایگاه شهر تاریخی میبد گفت: درحال حاضر قرار است هیاتی از باستان شناسان در محل حاضر شوند و به بررسی و شناسایی این منطقه بپردازند و پس از آن اطراف تل حسن آباد با حفظ وضعیت طبیعی تبدیل به محور گردشگری شود.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي كشف آثار ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از انسداد ۳ مقطع از محورهای شریانی استان هرمزگان خبر داد.

محمد خزایی رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای هرمزگان امروز پنجشنبه(۱۳ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: محور بندرعباس- حاجی آباد به منظور اجرای عملیات احداث پل زیرگذر سرخون (محدوده تقاطع سرخون کیلومتر ۲۱ الی ۲۲) از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد از ساعت ۶ صبح الی ۱۸ عصر مسدود بوده و کاربران جاده ای می‌توانند از مسیر انحرافی کنارگذر تردد کنند.

محور بندرعباس - حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز به منظور عملیات بازسازی و مرمت تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ الی ۱۰۳ از تاریخ ۱ خرداد تا ۳۱ مرداد از ساعت ۶ صبح الی ۱۸ عصر این محور مسدود بوده و در این زمان تردد از لاین برگشت حاجی آباد بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور ) به صورت دو طرفه امکان پذیر خواهد بود.

محور بستک - لار محدوده تنگ بستک به چاهبنارد کیلومتر ۰ تا ۲ از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا ۱۵ تیر از ساعت ۶ صبح الی ۱۸ عصر در محدوده اجرای عملیات مسدود بوده و تردد از مسیر کنارگذر در مجاورت مسیر اصلی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • قرارداد یکی از بدترین خریدهای تاریخ میلان در انتهای فصل به پایان می‌رسد
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • رمزگشایی ناقص از یک ملاقات تاریخ ساز