Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: طی چهل سال اخیر زنان حضور چشمگیری در مشارکت های سیاسی و اجتماعی داشتند ولی کافی نیست.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار» امروز شنبه (ششم بهمن) در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان طی چهل سال گذشته گفت: ما تحولات و پیشرفت های چشمگیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زنان شاهد بودیم اما این تحولات و پیشرفت ها به این مفهوم نیست که امروزه مشکلات و کاستی هایی در این زمینه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در عرصه های حقوقی و قوانین پیشرفت های خوبی داشتیم ولی کماکان مواردی از نقص در اصل قانون داریم که باید برای رفع و اصلاح آنها تلاش های زیادی صورت پذیرد. ما همچنین در حوزه هایی مانند آموزش نیز پیشرفت های زیادی داشتیم که این امر دلیلی بر نبودن مشکلاتی از قبیل ترک تحصیلی اجباری دختران یا عدم کیفیت آموزشی و کم توجهی به مهارت های زندگی در نظام آموزشی نیست.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در عرصه آموزش عالی نیز پیشرفت های قابل توجهی طی چهل سال اخیر در حوزه زنان داشتیم، بیان کرد: اما زنانی که رتبه استادی را کسب کردند نسبت به ورودی آموزش های عالی بسیار کمتر در دانشگاه ها بکارگیری شدند که این مسئله نیز از جمله عواملی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و همچنین ما مشکلاتی در دسترسی زنان به خدمات بهداشتی از جمله بهداشت بارداری زنان داریم که این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در عرصه اشتغال نیز فراز و نشیب های زیادی روبرو بودیم و هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم ما اشتغال غیر رسمی زنان است که هنوز در آمارها به درستی تجلی پیدا نکرده است اما در چند سال اخیر تحولات خوبی در اشتغال زنان رخ داده است به عنوان مثال از 18 میلیارد تومان وام تسهیلات پایه دار 42 درصد از آن به زنان در روستاها اختصاص داده شده است ولی با وجود این اقدامات و تحولات ما هنوز در اشتغال زنان کمبودهای زیادی داریم و باید اقدامات زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

 

ابتکار در ادامه افزود: همچنین در موضوع تامین اجتماعی زنان نیز تحولات بسیار خوبی صورت گرفته است ولی با وجود این شاهد کمبودهای زیادی در این زمینه هستیم که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به موفقیت های زنان و دختران در عرصه های ورزشی اشاره کرد و افزود: شاید در اوایل انقلاب بسیاری از افراد امید چنین تحولاتی در حوزه زنان در عرصه های ورزشی را نداشتند ولی خوشبختانه بعد از انقلاب در چهارچوب موازین شرعی دختران ما قهرمانی های زیادی را کسب کردند به گونه ای که یک سوم تیم اعزامی به بازی های آسیایی زنان بودند و همچنین یک سوم مدال ها نیز توسط بانوان کسب شد لذا پیش بینی می شود که در آینده نیمی از مدال های ورزشی در بازی های جهانی، آسیایی و المپیادها توسط زنان کسب شود ولی هنوز در دسترسی عموم مردم به برخی امکانات به ویژه دسترسی زنان به امکانات ورزشی در شهرهای کوچک به هم ریختگی های زیادی وجود دارد که باید اقدامات لازم در راستای حل آنها صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه های سیاسی چشمگیر نیست، تصریح کرد: مشارکت سیاسی زنان از رفراندوم سال 58 تا به امروز بسیار بسیار بالا بوده و در بسیاری از انتخابات نیمی از شرکت کنندگان را زنان تشکیل می دادند، گرچه در ارایه آمار مشارکت زنان در انتخابات مجلس، شوراها و مجلس خبرگان با مشکلات زیادی روبرو هستیم ولی امیدواریم بتوانیم به این آمار دست یابیم.

 

وی با بیان اینکه نسبت درصد زنان در مسئولیت های مدیریتی و تصمیم سازی هم رو به رشد است، خاطرنشان کرد: انتصاب زنان در مسئولیت های مدیریتی و تصمیم سازی کشور نیز بسیار امیدوارکننده است به ویژه با هدف گذاری 30 درصدی آقای رییس جمهور که در این زمینه امید بسیاری ایجاد کرده و ما شاهد تحولات هر روزه در این زمینه هستیم که انتصاب خانم صادقی برای اولین بار در معاونت راه و شهرسازی از جمله این موارد است.

 

ابتکار با اشاره به حضور زنان در عرصه های فرهنگی و هنری اظهار کرد: نویسندگان زن زیادی در عرصه های مختلف موسیقی، تئاتر و سینما داریم. گرچه ممکن است موانع و مشکلات زیادی در این مسیر وجود داشته باشد ولی گزارش امروز دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان بیانگر پیشرفت و اعتلای زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی بود ضمن اینکه ما منکر مشکلات و کاستی های این حوزه نیستیم و بیشتر این مشکلات هم به دلیل شرایط کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس و تحریم هایی است که توسط کشورهای خارجی بر ما اعمال شده است.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خبرگزاری شبستان انقلاب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیرجند محمد جواد ظریف آمریکا چهل سالگی انقلاب توانمندی زنان نقش زنان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی ظهر شنبه در حسینیه الزهرا (ع)، حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: نگاه به نامحرم گناه می‌باشد و تیری از تیرهای شیطان می‌باشد و زنان حق ندارند وقتی از منزل خارج می‌شوند خودشان را زینت دهند که خلاف آموزه‌های زن مسلمان و زن مومن است.

حجت الاسلام عابدی افزود: سزاوار نیست کسی که دعای رهروی از زهرا (س) و اهل بیت حضرت محمد (ص) را دارد وقتی از منزل خارج می‌شود بهترین لباس را بزک کردن خود به مردان نامحرم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: حرام شرعی بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیثی که از طرف اهل بیت وارد شده است و حرام سیاسی به خاطر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند در این سرزمین فتنه به پا کنند و حیای زنان و عفت مردان را از بین ببرند و وقتی بی حجابی و بد حجابی در بین مردم عادی شد اقدام بعدی درباره نظام اسلامی خواهند کرد و به دنبال ترویج و بی بند و باری دیگر می‌شوند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: در اثر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی که می‌خواهند ایران اسلامی و حیای زن مسلمان را بگیرند و تفکرات غربی و لیبرالی که استکبار جهان حاکم کرده است مقام معظم رهبری چند سال پیش در خصوص شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند که دشمن با جدیت کامل و فحشا و بی بند و باری را در کشور ما راه بیندازد تا انسان‌های ولایی و انقلابی دهانشان بسته شود و حق اعتراض به زنان و مردان بی‌حجاب نداشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه فراجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نقش آفرینی کنند و در کنار فراجا قرار گیرند و مبارزه با فساد و بی بند و باری کنند

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند در مقابل خانواده‌های شهدا و انقلابیون و متعهدین که اقدام شایسته انجام دهند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین‌شهر تاکید کرد: آثار بی حجابی در جامعه اسلامی و عواقب بدحجابی ثبوت شخصیت و آرامش روانی و روحی بانوان و کل انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند از بین می‌رود و روح و روان انسان‌ها مخدوش و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وقتی بی حجابی در جامعه حاکم شود احاطه شیطان در جامعه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: برای اینکه در جامعه اسلامی ارزشهای اسلامی حاکم شود امروز صهیونیست استکبار جهانی و نظام سلطه از راه نظامی نمی‌تواند وارد عرصه و میدان شود و شکست می‌خورد از طریق جنگ ادراکی و شناختی و جنگ‌های هیبریدی وارد میدان می‌شود تا غیرت از از مردان و حیا را از زنان بگیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به استحاله فرهنگی دچار سازد.

کد خبر 6096382

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست