Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه امروز ششم بهمن‌ماه، در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1398  به بررسی تبصره‌های ٨ و ٩ آن پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی خانواده‌ها مسکن است كه در قانون اساسی دولت موظف به تأمین مسکن مناسب برای تمام اقشار جامعه شده و تحقق این حق در اصول ۲ ، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی بر عهده دولت گذاشته شده زیرا مسکن و سرپناه از ملزومات اصلی شکل‌گیری یک خانواده است و عدم تامین آن علاوه بر مشکلات اقتصادی، تبعات فرهنگی نیز به دنبال خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالقدر یادآور شد: از این‌رو موضوع تكمیل واحدهای مسكن مهر و مسكن اجتماعی و حمایتی در لایحه بودجه ٩٨ دیده شده و همچنین موضوع بافت فرسوده شهری و احیاء و نوسازی آن به عنوان یك ضرورت در بند ب تبصره ٨ به تصویب رسید بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مجاز شد تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاك و سی هزار میلیارد ریال را طی قراردهای با بانك‌های عامل برای اخذ تسهیلات، را صرف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، بافت فرسوده شهری، مسكن مهر و مسكن اجتماعی و حمایتی كند كه تحقق این موضوع می‌تواند بسیاری از مشكلات كمبود اعتبارات برای اجرای طرح‌های فوق را محقق كند و پاسخگویی نیاز جامعه و اقشارآسیب‌پذیر باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بند ح تبصره ٨ نیز با هدف مصرف بهینه منابع آب در بخش كشاورزی در خوزستان و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در این استان كه از كمبود منابع آب رنج می‌برد مقرر شد آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان مجاز شود از محل منابع داخلی خود برای تامین هزینه‌های خرید و نصب كنتورهای حجمی هوشمند چاه‌های آب كشاورزی اقدام كند و صاحبان این چاه‌ها به صورت اقساطی هزینه‌های مربوط را پرداخت كنند.

منتخب مردم تهران در خانه ملت بیان شد: وام‌های شهریه دانشجویی یكی از راهكارهای حمایتی برای ادامه تحصیل دانشجویان است كه در بند ب تبصره ٩ مقرر شد سقف منابع در اختیار صندوق‌ها افزایش و تا سقف هشتصد میلیارد ریال از پرداخت اقساط دانشجویان مجدد در اختیار صندوق برای تخصیص وام قرار گیرد و برای دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی همانند كمیته امداد و سازمان بهزیستی بازپرداخت وام به بعد از فراغت از تحصیل و اشتغال موكول شد كه بنده در این بند پیشنهاد دادم با هدف حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر كه زنان سرپرست خانوار بوده و پوشش حمایتی نهادی را نیز دارا نیستند این شرایط برای فرزندان آنها نیز در نظر گرفته شود كه مورد تایید نماینده دولت قرار نگرفت.

ذوالقدر یادآور شد: در ادامه حمایت مالی بیشتر از دانشجویان و دانش آموختگان كه دسترسی به فرصت شغلی برای آنها وجود نداشته در بند ح تبصره ٩ مصوب شد كه بانك‌ها، شركت‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در مقاطع سه ماهه ٢٥ درصد از اعتبارات چهل درصدی امور پژوهشی خود را در قالب طرح‌های كاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تكمیلی، طرح‌های پسادكتری و طرح‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تكمیلی غیرشاغل طی توافقتامه‌ای با دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی به مصرف برساند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینكه یكی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش، داشتن مدارس با استانداردها و امنیت پایین برای دانش‌آموزان است در بند د تبصره ٩ به آموزش و پرورش اجازه داده شد با هدف ساماندهی و بهینه‌سازی كاربری بهشی از املاك و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود اقدام به احداث و بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام كند و از پرداخت عوارض برای تغییر كاربری، نقل و انتقال املاك، اخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد فاطمه ذوالقدر مجلس بودجه مصوبات مسکن کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند