Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های غربی از مشخص شدن ساز و کار مالی اروپا خبر داده اند و گفته اند که جزئیات SPV فردا ۲۷ ژانویه اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، اتحادیه اروپا گویی توانسته چالش های مدنظر خود را پشت سر بگذارد و کانال ویژه مالی و بانکی را برای ایران راه اندازی کند.

 

براساس ترجمه ایسنا از اشپیگل آلمان، فرانسه، انگلیس و آلمان بر سر یک سازوکار پرداخت با ایران به توافقی رسیده‌اند که قرار است تجارت با ایران را علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران تضمین کند و یک آلمانی مؤسسه مربوطه را باید هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر گزارش اشپیگل، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضا کنندگان توافق هسته‌ای با ایران هستند، مسئولیت این سازوکار را به عهده خواهند داشت، به این گونه که پاریس میزبان آن، آلمان مدیریت و انگلیس مسئولیت حسابرسی را خواهند داشت.

 

این در حالی است که روز گذشته نیز بلومبرگ اعلام کرده بود که سه دیپلمات اروپایی در این باره گفته‌اند که احتمال دارد راه‌اندازی رسمی این سازوکار روز دوشنبه انجام شود.

 

طبق گزارش بلومبرگ،‌ یکی از این دیپلمات‌های اروپایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، اظهار داشت که اگرچه مقامات تاریخ راه‌اندازی سازوکار را 28 ژانویه تعیین کرده‌اند اما به دلیل وجود برخی مسائل باقیمانده ممکن است تعویق کوتاهی در این کار به وجود آید. به گفته این منبع آگاه، اعضای اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که سازوکار باید تا پاپان ماه جاری (میلادی) انجام شود اما این تاریخ ممکن است تغییر کند.

 

در ادامه این خبر آمده است: یک منبع مطلع از روند این اقدام گفته است که مقامات اروپایی حاضر در نشست روز جمعه در بروکسل قرار است درباره متن پیش نویس استقبال از توافق بر سر سازوکار مالی ویژه با ایران بحث و رایزنی کنند. دولت‌های اتحادیه اروپا نیز ممکن است در نشست بعدی‌شان که احتمالا روز دوشنبه خواهد بود آن را تصویب خواهند کرد. منابع آگاه می‌گویند که اتحادیه اروپا به دنبال طرحی است که در آن آلمان، انگلیس و فرانسه به‌طور مشترک مسئولیت این کار را بر عهده داشته باشند، به گونه‌ای که نهاد مربوط به آن در فرانسه مستقر بوده و توسط آلمان هدایت شود و انگلیس نیز نقشی در آن خواهد داشت.

 

به گزارش شبستان، رسانه های غربی در حالی این اخبار را منتشر کرده اند که هیچ مقام اروپایی هنوز نسبت به این اخبار واکنش تائید یا تکذیب از خود نشان نداده است.

 

یادآور می شود، اتحادیه اروپا قرار بود ابتدای سال ۲۰۱۹ ساز و کار ویژه مالی و بانکی خود را ارایه دهد که تا کنون این مساله را به تاخیر انداخته است.

 

مقامات ایرانی ضمن انتقاد از این تاخیر در برخی از موارد فشارهای آمریکا برای به نتیجه نرسیدن SPV و پیچیده بودن این ساز و کار مالی را نیز قابل درک توصیف کرده اند./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان انقلاب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیرجند محمد جواد ظریف آمریکا چهل سالگی انقلاب دوشنبه SPV ساز و کار مالی و بانکی ساز و کار مالی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه