Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد گفت: از هیئات مذهبی مشهد می‌خواهم به شهرداری مشهد کمک کنند تا صبح شهادت حضرت فاطمه(س) ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر را اطعام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا کلائی صبح امروز در مراسم تقدیر از خادمان مردمی اربعین حسینی و دهه آخر صفر که با حضور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مدیران شهری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و روسای هیئات مذهبی برگزار شد، گفت: سئوال اینجاست آیا رییس شورا که برادر شهید است، عضو شورایی که خواهر دو شهید است، عضو شورایی که غواص عملیات‌های دفاع مقدس بوده می‌خواهند هویت شهر را عوض کنند؟ ما نوکر حضرت رضا(ع ) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد اظهار کرد: از هیئات مذهبی مشهد می‌خواهم به شهرداری مشهد کمک کنند تا صبح شهادت حضرت فاطمه (س) ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر را اطعام کنیم.

وی گفت: آماده‌ایم تا با کمک هیئات مذهبی و دلدادگان به ائمه اطهار (ع) رویدادها و مناسبت‌های مختلف را برگزار کنیم و پیشنهاد می‌کنم به نام نامی حضرت زهرا (س) در قالب شعار "اکرام فاطمی، احیای فاطمی " در میدان شهدا بستر را برای گردهمایی هیئات مذهبی و به پا کردن 135 دیگ شله به یاد پیر غلامان امام حسین (ع) و اطعام محرومان مناطق حاشیه شهر در صبح روز شهادت آماده کنیم.

وی افزود: اگر به مشهد آمده‌ام برای خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است، ما امام رضا (ع) را صاحب مشهد می‌دانیم و اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم اعتقادمان این است؛ شهر مشهد حیات خانه امام رضا(ع) است لذا همه کارهایمان در راستای خدمت به زائران و مجاوران این امام رئوف است.

پیش‌بینی ساخت 8 ایستگاه استقبال از زائر در بودجه 98
همچنین احسان اصولی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز در مراسم تقدیر از خادمان مردمی اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفت: در شهر مشهد و ذیل توجهات حضرت رضا(ع) همه خادم امام رئوف و اهل بیت علیهم السلام هستیم و فرقی نمی‌کند در چه پست و مقامی باشیم ،همه در حال خدمت به این آستان مقدس هستیم و این یک حقیقت است و به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از نکات کلیدی که در شورای پنجم به ویژه حوزه فرهنگی اجتماعی به آن توجه شده است این که با محوریت حضرت رضا (ع) مسائل را حل و فصل و تا جایی که در توان داریم مناسبت‌ها و رویدادها را با کمک مردم انجام داده و ما تنها تسهیل‌گر باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه در راستای زمینه‌سازی و ایجاد فرصت زیارت برای زائران در بودجه 98 پیش‌بینی ساخت هشت ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر مشهد را کرده‌ایم، اظهار کرد: بر این اساس هشت ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر مشهد احداث خواهد شد تا زائران که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند از آن استفاده کنند.

اصولی تصریح کرد: صحبت‌هایی می‌شنویم که می‌مانیم؛ چگونه می‌شود در سیره حضرت رضا(ع) باشیم ولی تنها خودمان را ارادتمند محض بدانیم و افرادی را که نسبت به آنها آگاهی کافی نداریم چون دیدگاهشان را نمی‌پسندیم فارغ از علاقه به امام رئوف بدانیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد ادامه داد : ما به این افراد می‌گوییم به امام رضا(ع)باور داریم، اعتقاد داریم و این اعتقاد جداشدنی نیست و جزء وجود ما و مردم است؛ مفهوم زائر و مجاور را درک می‌کنیم اما هر فردی به طریقی عرض ارادت می‌کند.

هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی شهرداری را در برگزاری مناسبت‌ها یاری کنند
در ادامه این مراسم رضا دانایی، معاون اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: مجموعه شهرداری مشهد در ایام اربعین و دهه آخر صفر خدمات متفاوتی را انجام داد اما آن چیز که این ایام را شکوهمند کرد همکاری مجموعه‌های فعال مردمی به ویژه هیئات مذهبی بود که جای تقدیر دارد.

وی افزود: دهه فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی را در پیش داریم لذا از هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی دعوت می‌کنیم که دهه فاطمیه و فجر فاطمی را با همکاری هم باشکوهتر برگزار کنیم.

گفتنی است در این مراسم روسای هیات‌های مذهبی شهر مشهد در فضای صمیمی با محمدرضا کلائی، شهردار مشهد دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) کوچه شعبانیه و ورود آب به زیرزمین برخی از خانه‌ها و مغازه ها، به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اطلاع داده شد و در پی آن عوامل امدادی شهرداری اعم از گشت ساختمان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیرو‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.   با حضور دستگاه‌های امدادی در محل مشاهده شد که ترکیدگی در لوله اصلی آب رخ داده و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شده است که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی آتش نشانی و خدمات ایمنی و آبفا آغاز شد.   عوامل پلیس راهور نیز بخش‌هایی از این خیابان را مسدود کرده و آتش نشانان با همکاری ماموران شرکت آبفا از جاری شدن بیشتر آب و نفوذ آن به اماکن اطراف جلوگیری کردند.   عملیات تخلیه آب با پمپ‌های آب در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با استفاده از تجهیرات موجود اقدام به ایمن سازی محل کردند.   همچنین هماهنگی‌های لازم درخصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان