Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:54:13 GMT

جشنواره قرآنی «رسول نور» در قزوین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۷۱۶۹

جشنواره قرآنی «رسول نور» در قزوین برگزار می‌شود


به گزارش ایکنا از قزوین، شهریار پرهیزکاری در نشست خبری که امروز شنبه ۶ بهمن در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری دارد که بخشی از این دستاوردها در حوزه فرهنگی و نرم‌افزاری است که انقلاب به آن می‌بالد و استقلال، امنیت و دستاوردهایی از جنس علم و فناوری از جمله این‌ها است که باید در حوزه رسانه این موضوعات را برای نسل جوان تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها به‌ویژه فعالان فضای مجازی این دستاوردهای فرهنگی و نرم‌افزاری را برای نسل امروز تبیین کنند و با توجه به سیاه نمایی علیه کشور ما، شما رسانه پاسخ‌هایی را داشته باشید که واقعی باشد و بتواند نسل جوان را قانع کند.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: رسانه‌ها باید طوری مطالب را بیان کنند که پاسخگوی نسل جوان باشد، با توجه به مشکلات اقتصادی، شما رسانه‌ها باید طوری قلم بزنید که این موضوع اقتصادی سایر دستاوردها را تحت‌الشعاع قرار ندهد و این امر، کاری هنرمندانه است و همین موضوع رسالت شما را سنگین‌تر می‌کند چراکه چالش‌های اقتصادی افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: علیرغم مشکلات مالی و اعتبارات محدود فرهنگی، ما از حجم برنامه‌ها کم نکرده‌ایم و با قوت و قدرت برنامه‌ها ازجمله جشنواره‌ها و همایش‌ها را در دستور کار قرار دادیم؛ امسال محور برنامه‌ها در مناطق محروم و روستایی برگزار می‌شود.
پرهیزکاری بیان کرد: جشنواره موضوعی قرآن «رسول نور» ازجمله برنامه‌هایی است که به شهرستان‌ها واگذار کردیم، در همین راستا با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد تفاهم‌نامه‌ای داشتیم و اولویت را به شهرستان‌ها دادیم.
وی افزود: فراخوان را در شهرستان‌ها منتشر و دبیرخانه را در شهر اقبالیه قرار دادیم، اگر قرار است جوایزی اهدا شود در اصل به صاحبان و علاقه‌مندان علوم قرآنی که در مناطق محروم و روستایی هستند، تعلق بگیرد، ضمن اینکه جشنواره در دهه فجر با مرکزیت شهر اقبالیه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام استان قزوین خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفته و تلاش کردیم اطلاع‌رسانی خوبی را هم داشته و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره آمار رضایت بخشی از شرکت‌کنندگان را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قزوین رسول نور مسابقات قرآن دستاورد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تجلیل از منتخبان در تبریز برگزار می‌شوذ.

«پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر