Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کانادا در چین درباره پرونده بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت «هوآوی» اعلام کرده که اگر واشنگتن از درخواست استرداد این تبعه چینی صرفنظر کند، «خیلی خوب خواهد شد».

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «جان مک کالوم» سفیر کانادا در چین که اظهارات اخیرش درباره تنش‌های ایجاد شده در روابط اتاوا و پکن بر سر بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت «هوآوی» سبب درخواست برخی نمایندگان پارلمان کانادا برای برکناری او شده بود، در اظهاراتی تازه از آمریکا خواسته که از درخواست استرداد این تبعه چینی منصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پانزدهم آذرماه بود که رسانه‌ها از بازداشت «منگ وانژو» مدیر مالی «هوآوی» غول فناوری چین در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران خبر دادند. مقام‌های کانادایی اعلام کردند که آنها بعد از درخواست آمریکا، این فرد را بازداشت کردند.

در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های کانادایی درباره این پرونده، سفیر کانادا در چین در اظهاراتی که پایگاه «ونکوور استار» منتشر کرده، گفته است: «از نظر کانادا، اگر (آمریکا) از درخواست استرداد (منگ وانژو) منصرف شود، خیلی خوب خواهد شد».

اظهارات «جان مک کالوم» سفیر کانادا در چین در ادامه اظهارات اخیر او در خصوص پرونده بازداشت مدیر ارشد شرکت «هوآوی» مطرح شده است.

او پیش از این در اظهاراتی جنجالی گفته بود که منگ وانژو مدارکی قوی برای مخالفت با درخواست آمریکا جهت استرداد او به واشنگتن در اختیار دارد و پرونده موجود علیه او، پرونده‌ای ناقص است.

 این اظهارنظر سفیر کانادا در چین با واکنش‌های تند برخی از قانونگذاران پارلمان کانادا مواجه شد و آنها خواستار برکناری او شدند.

جنجال‌ها در کانادا بر سر اظهارات مک کالوم به جایی رسید که او روز پنجشنبه هفته گذشته بابت سخنانش مجبور به عذرخواهی شد.

در روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره درخواست رسمی آمریکا از کانادا برای استرداد منگ وانژو صورت گرفته و «دیوید مک نائوتن» سفیر کانادا در واشنگتن هم از احتمال رسمی شدن این درخواست صحبت کرده بود.

مک نائوتن سفیر کانادا در واشنگتن در اقدامی کم‌سابقه به صورت آشکار از سیاستهای آمریکا انتقاد و تاکید کرده بود که آمریکائیها هستند که دارند قوانین خود را در مورد «منگ وانژو به طور کامل اجرا می‌کنند اما ما طرفی هستیم که داریم برای آن هزینه می‌پردازیم .

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا کانادا هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد

وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرد.

به گزارش ایسنا، این وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد که درخواست نتانیاهو در جریان گفتگوی تلفنی که دو طرف عصر روز یکشنبه با هم داشتند، مطرح شد و نتانیاهو خواستار ممانعت از صدور حکم‌های بازداشتی شد که شخص او و یا وزیر جنگ کابینه‌اش و یا رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را هدف قرار می‌دهند.

آکسیوس در گزارش دیگری اعلام کرد اعضای کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به دادگاه لاهه درخصوص صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات صهیونیستی هشدار داده و آن را تهدید کردند که چنین اقدامی با پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد.

آمریکا مخالفت خود را با تحقیقات این دادگاه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز کرد و «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «موضعگیری واشنگتن در مورد تحقیقات دادگاه لاهه کاملاً روشن است و ما آن را تایید نمی‌کنیم و باور نداریم که این تحقیقات در دایره اختیارات آن باشد.»

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد، اما رژیم صهیونیستی به هیچ یک از این توصیه‌ها پایبند نبود و اکنون برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

همچنین دو منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که دادستان‌هایی از دادگاه لاهه با تعدادی از نیرو‌های فعال در دو تا از بزرگترین بیمارستان‌های نوار غزه مصاحبه‌های انجام دادند که این به منزله اولین تایید گفتگوی بازپرسان دادگاه با نیرو‌های امدادی درخصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم‌های بازداشت از سوی این دادگاه ابراز نگرانی کرده است.

این دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، در ادامه اظهار کردند که بازپرسان دادگاه، گزارش‌های کارمندان فعال در بیمارستان‌های الشفاء و ناصر در خان‌یونس را دریافت و جمع‌آوری کردند.

یکی از این دو منبع گفت، برخی از اتفاقاتی که در این بیمارستان‌ها رخ داده، بخشی از تحقیقی است که دادگاه در حال حاضر روی پرونده‌های کیفری متهمان به ارتکاب جنایات جنگی و دیگر جنایات ضد بشری و نیز نسل کشی و جنگ در حال انجام است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است.

نتانیاهو روز یکشنبه با حمله شدید به دادگاه لاهه مدعی شد حکم‌های این دادگاه هرگز تاثیری بر عملکرد «اسرائیل» نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی