Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - ​طی سال ۲۰۱۸ میلادی، ایران با تولید ۲۵ میلیون تن­­فولاد­­خام به رتبه دهم جهان ارتقا یافت. این برای نخستین بار است که ایران چنین جایگاهی را تصاحب می‌کند.
طی سال گذشته میلادی، ایران ۲۵ میلیون تن­­ فولاد­­خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال پیش از آن (۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزارتن) ۱۷.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدین ترتیب کشورمان توانست ایتالیا را به رتبه ۱۱ هدایت کند و پس از آن تایوان و اکراین در رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم قرار گرفتند.

تولید­ فولادسازان جهان نیز طی سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی است.

طی سال ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب چین با تولید ۹۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزارتن، هند با ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، ژاپن با ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، آمریکا با ۸۶ میلیون و ۷۰ هزار تن وکره جنوبی با ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

در مدت یاد شده؛ روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن، آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۵ میلیون تن در رتبه‌های ششم تا دهم جهان قرار گرفتند.

رشد ۱۱.۷ درصدی تولید در خاورمیانه

تولید­فولاد­خام در خاورمیانه ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن اعلام شد که حاکی از رشد ۱۱.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی است. بیشترین میزان رشد تولید­فولاد­ خام در خاورمیانه گزارش شده است.

طی سال ۲۰۱۸ میلادی تولید ­فولاد­ خام در آسیا (۵.۶ درصد)، آفریقا (۷.۲ درصد)، آمریکای جنوبی (۱.۳ درصد)، استرالیا (۵.۹) درصد رشد داشته است. در حالی که در همین مدت، تولید این محصول در اتحادیه اروپا و ژاپن باکاهش ۰.۳ درصدی همراه بود.

بیشترین میزان رشد تولید در سال ۲۰۱۸ متعلق به ویتنام بود که توانست تولید­فولاد­ خام خود را از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش دهد و رشد ۲۳.۲ درصدی را تجربه کند.

در همین حال، تولید ­فولاد­­خام اتریش بیشترین میزان کاهش را نشان داد و از ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۷ به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت که حاکی از افت ۱۵.۴ درصدی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رتبه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد