Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانمایی تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارگ با حضور مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام و تاریخ پیشنهادی برای تشییع این شهیدان اوایل اسفندماه اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارگ در بازدید از فضای این دانشگاه و جانمایی برای تدفین شهدای گمنام، مکان دفن و ساخت یادمان شهدا را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقرزاده تدفین شهیدان گمنام در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معرفی و عنوان کرد: تدفین شهدا در دانشگاه، هدیه ارزشمند خداوند به دانشگاهیان است.

وی حضور پیکر مطهر این عزیزان در دانشگاه را مایه خیر و برکت برای حوزه علم و دانش دانست و عنوان کرد: با انجام این عمل والای ارزشی، قطعاً بستر و زمینه‌های لازم برای توسعه هرچه بیشتر و نشر آثار دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان دانشجویان فراهم خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه باید ایثار و بزرگمردی شهیدان والامقام همواره برای تمام اقشار جامعه بازگو شود، تصریح کرد: تدفین شهید در مکان‌های مختلف نباید جنبه تشریفاتی و یا صرفاً چهره اقدام نمایشی به خود بگیرد؛ بلکه این عمل باید با هدف حفظ و توسعه روحیه ازخودگذشتگی و خودباوری بین جوانان و نسل‌های انقلاب که روز‌های جنگ را تجربه نکرده‌اند، مدنظر قرار گیرد.
اصلی‌ترین مسئولیت‌های دانشگاه در کنار توسعه علمی، تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز جامعه است
باقرزاده در بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ با تأکید بر ضرورت وجود دانشگاه‌های مسأله‌محور و تخصصی در کشور، گفت: یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های دانشگاه در کنار توسعه علمی، تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز جامعه است که در این راستا واحد خارگ با تعلیم و تکمیل نیروی تخصصی مورد نیاز خطوط کشتیرانی به‌ویژه نفتکش‌های دریایی، خدمات ارزنده‌ای در این بخش ارائه کرده است.

امام‌جمعه خارگ نیز در این بازدید، ایثار و شهادت را در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی که متضمن تکامل و تعالی جامعه انسانی است، دانست و تشریح کرد: پیام شهدا به‌دلیل جایگاه رفیعی که بدان دست یافته‌اند، عالی‌ترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیای الهی است.

حجت‌الاسلام موسی کمالی با بیان اینکه تدفین و حضور شهیدان در دانشگاه، تلنگری برای تمام افراد است که همواره به یاد داشته باشند برای حفظ و استقلال کشور چه بهایی پرداخت شده است، افزود: دستاورد این تلاش بزرگ، نمایان‌شدن جلوه‌هایی از فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند ضامن عزت، اقتدار، معنویت و اخلاق جامعه باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ نیز با قدردانی از حضور فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در این واحد دانشگاهی با بیان اینکه از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب «دانشگاه مبدأ همه تحولات است»، اظهار کرد: دانشگاه علاوه بر نقش تحول‌آفرینی در جامعه باید مرکز ایجاد الگو‌های صحیح رفتار‌های اجتماعی، حافظ سنت‌های علمی و فرهنگی جامعه، عامل وفاق اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی مردم، تعالی‌دهنده سطح تبادل عقاید و تجربیات در درون جامعه و مرکزی برای پرورش خلاقیت نسل جوان و میدان‌دادن به اندیشه‌های نو و جسارت‌های علمی باشد.

حامد قائدی یادآور شد: بر اساس جانمایی صورت‌گرفته، پیکر مطهر این شهیدان در کنار میدان اصلی و به نوعی در مرکز دانشگاه به خاک سپرده خواهند شد و تلاش خواهیم کرد که در کنار یادمان این شهدای عزیز، موزه شهدای جزیره خارگ و یادمان دانشجویان حادثه کشتی سانچی نیز بنا شود.

در این مراسم که سرهنگ مسعود فروتن فرمانده ناو تیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه، هیأت رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان واحد خارگ هم حضور داشتند، تاریخ تشییع درخور این شهیدان والامقام، اوایل اسفند سال جاری پیشنهاد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی خارگ تدفین شهدای گمنام در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد