Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و چاووش اوغلو درباره ونزوئلا، انجام مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا، افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو، ۲ هفته دیگر، رای گیری مجمع درباره پالرمو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۶ بهمن ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گفت‌وگوی تلفنی ظریف و چاووش اوغلو درباره ونزوئلا، انجام مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا، افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو، ۲ هفته دیگر، رای گیری مجمع درباره پالرمو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۶ بهمن ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا دور زدن تحریم ها را مترادف با پولشویی می داند

«سید مصطفی خوش چشم» مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب (جمعه 5 بهمن ماه) شبکه دو سیما بود و درخصوص کنوانسیون مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته (پالرمو) و کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به ارائه توضیحاتی پرداخت.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه هیچ کشوری مخالف مبارزه با قاچاق و پولشویی نیست، گفت: «کشور ما نیز با این موارد مخالفتی ندارد و در قوانین داخلی نیز مباحثی به این حوزه ها اختصاص یافته است اما در موضوع پالرمو و CFT و کلیت کارگروه ویژه اقدام مالی، شرایط و خواسته هایی وجود دارد از جمله اینکه فقط از طریق دنبال کردن شبکه‌های مالی و ذینفعان تعاملات اقتصادی و بانکی می‌توان رد پولشویی را گرفت.»

خوش چشم با تاکید بر این نکته که مطابق شروط FATF ذینفع واقعی باید مشخص شود، گفت: «این اتفاق باعث می شود اطلاعات کشورمان در دسترس دشمن قرار ‌گیرد. از آنجا که از سوی آمریکا تحت تحریم های شدید هستیم نباید شبکه مالی ما نباید توسط دشمن رصد شود چرا که این امر زمینه سوء استفاده های دشمن را ایجاد می کند

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا معتقد است دور زدن تحریم‌ها جرم است، افزود: «مدارک زیادی از معاونت خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم و اطلاعات مالی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه مقامات FATF درباره مسائل تحریمی سخن می‌گویند و مشخص است که دور زدن تحریم‌ها را جرم می‌دانند. آنها این موضوع را مترادف با پولشویی می دانند.»

 

هانی زاده: دیپلماسی جمهوری اسلامی بر مبنای عقیده استوار است

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص سیاست خارجی ایران در چهل سال پس از انقلاب اسلامی گفت: در طول چهل سال گذشته که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد ایران شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده که در حوزه سیاست خارجی مشکلات زیادی فراروی جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.

کارشناس سیاست خارجی با یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که 8 سال به طول انجامید، افزود: بعد از این جنگ تحمیلی سیاست خارجی ایران وارد فضای جدیدی شد و از طریق مذاکره مبانی دیپلماسی کشورمان پیگیری شد.

هانی زاده با اظهار این که دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی توانست در حقیقت شرایط سیاست خارجی را به گونه ای رقم بزند که فضای به وجود آمده علیه ایران دگرگون شود، عنوان کرد: ایران در عرصه دیپلماسی توانست نگاه متفاوتی را در جهان از خود نشان دهد و بعد از انقلاب اسلامی معاهده های تاثیرگذار و مثبتی را از خود به امضا رساند.

وی برجام را از دیگر دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: گسترش روابط ایران با اروپا و سایر کشورها در سایه معاهده برجام رخ داد و این گام مهمی در عرصه دیپلماسی کشور به حساب می آید.

 

افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو/ایران خودرو ۸۵ درصد تسهیلات دولتی را به قطعه سازان می دهد

 

«فرهاد بهنیا» در نشست خبری امروز گفت: بعد از ماه ها پیگیری انجمن سازندگان قطعات خودروهای کشور در کنار افزایش قیمت خودرو افزایش ۷۰ درصدی قیمتی قراردادهای قطعه سازان را مجوز بگیریم.

سخنگوي انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو ايران افزود: قطعه سازان با ارائه مدارک مرتبطه می توانند افزایش قیمت را داشته باشند./

وی دلیل توافق بر روی افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو را گران شدن بیش از حد مواد اولیه دانست و اظهار داشت: میانگین افزایش قیمت مواد اولیه ۷۰ درصد بوده و برخی از مواد اولیه بیش از این مقدار گران شده اند.

بهنیا در ادامه یادآور شد: گران شدن مواد اولیه موجب کاهش تولید و عرضه خودرو در کشور شده و در ۷ ماهه گذشته تولید ۲ خودروساز از ۵ هزار خودرو به هزار خودرو رسید.

سخنگوي انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو ايران خاطرنشان کرد: افزایش قیمت قطعات موجب افزایش عرضه قطعات و در نتیجه افزایش عرضه خودرو و کاهش تقاضا و کاهش قیمت حاشیه بازار می شود.

 

مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا آغاز شد

امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» گفت: در مرحله نخست از روز پایانی رزمایش اقتدار ۹۷ نزاجا، توپخانه‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع در کالیبرهای مختلف مواضع دشمن را از فواصل بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن مورد اصابت قرار می‌دهند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۷ ادامه داد: در مرحله دوم این رزمایش، یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه، با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ شده به سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آنها را منهدم می‌سازند.

امیر سرتیپ نعمتی یادآور شد: اجرای عملیات تعاقب و انهدام کامل استحکامات دشمن، از جمله برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش خواهد بود.

 

برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح

نمایشگاه های دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان اقتدار 40 در شهر تهران برگزار می شود. هدف از برپایی این نمایشگاه ها ارایه اقدامات نیروهای مسلح برای اقتدارآفرینی نظام جمهوری اسلامی در طی چهل سال است تا به نسل های جوان معرفی شود تا این دستاوردها به نسل های جوان معرفی شود و موجبات امیدآفرینی در نسل جدید را فراهم کند. این نمایشگاه ها از دوازدهم بهمن آغاز و تا بیست و دوم بهمن ادامه دارد.

نمایشگاه راهبردی دستاوردهای نظامی با محوریت وزارت دفاع و مشارکت سازمان های نیروهای مسلح در مصلی امام خمینی (ره) یکی از این نمایشگاه ها است که از یازدهم بهمن ماه آماده استقبال از علاقه مندان است. نمایشگاه سازندگی و محرومیت زدایی و خدمت رسانی با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تمام نیروهای مسلح نیز از دیگر نمایشگاه هایی است که خدمات نیروهای مسلح در حوزه محرومیت زدایی را به نمایش می گذارد.

 

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و چاووش اوغلو درباره ونزوئلا

«محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو»، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات در ونزوئلا رایزنی و تبادل نظر کردند.

 

۲ هفته دیگر، رای گیری مجمع درباره پالرمو

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دوم بهمن ماه برای دومین بار لایحه پالرمو را در کمیسیون امنیتی سیاسی این مجمع مورد بررسی قرار دادند که این موضوع به جمع بندی نرسید و قرار شد در جلسه شنبه ششم بهمن ماه مجمع بررسی ها ادامه یابد.

امروز شنبه (6 بهمن ماه) جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و درباره پالرمو در مجمع بحث و گفت‌وگو شد اما رأی گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی مجمع موکول شد.

«احمد توکلی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ایسا این خبر را اعلام کرده و اضافه کرده است: «به دلیل اینکه این موضوع نیازمند بررسی‌های بیش‌تری است، قرار شد تا رأی گیری درباره آن به جلسه آتی مجمع موکول شود. جلسه بعدی برای رأی‌گیری درباره پالرمو دوهفته‌ دیگر خواهد بود.»

 

بررسی اهداف آمریکا در برگزاری کنفرانس ضدایرانی در لهستان

اهداف ایالات متحده آمریکا در برگزاری اجلاس صلح و امنیت خاورمیانه در کشور لهستان با تمرکز بر موضوع ایران با حضور مسئولین ذی ربط در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می گیرد./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب مجلس خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان چهل سالگی انقلاب ایران استان همدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»

رسانه‌های روسیه خبر دادند که ارتش این کشور برای تقویت آمادگی خود، رزمایش اتمی با استفاده از تسلیحات اتمی غیر راهبردی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اصرار آمریکا و متحدانش به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دارد، تدارک روسیه برای رزمایش اتمی خبرساز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ستاد کل ارتش آمادگی خود را برای رزمایش موشکی منطقه جنوبی با مشارکت نیروی هوایی و دریایی آغاز کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرمانده کل قوا به وزارت دفاع روسیه دستور برگزاری رزمایش‌ها برای تمرین استفاده از «تسلیحات اتمی غیرراهبردی» را داده و این رزمایش با هدف حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات برای تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه انجام می‌شود.

مسکو اعلام کرد که اقدام وزارت دفاع روسیه پاسخی به اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه روسیه انجام می‌شود.

سفیر سیار روسیه گرگوری ماشکوف اعلام کرد که این کشور زرادخانه موشکی خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب افزایش خواهد داد.

این دیپلمات روس به خبرگزاری ریانووستی گفت که «ما اکنون در مرحله تقابل آشکار هستیم و من امیدوارم که منجر به درگیری مسلحانه مستقیم نشود».

وی افزود که روسیه باید «اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی دفاعی خود شامل بیشتر کردن زرادخانه موشکی خود انجام دهد تا دشمن را هرگونه اقدام احتمالی برای سنجیدن توان روسیه مایوس کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند