Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:02:54 GMT

80درصد سرطان قابل پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۸۶۰۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:40درصد سرطان به راحتی قابل پیشگیری و 40درصد با تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال حیدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری امروز به مناسبت پیش رو بودن روز جهانی سرطان با اشاره به آمار مبتلایان به این بیماری در سال 93 اظهار کرد:از 112هزار و 60 نفر در کشور،9هزار و 137نفر در استان اصفهان به سرطان مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 8635نفر در اصفهان به این بیماری مبتلا هستند،عنوان کرد:در آقایان سرطان معده ،پوست،پروستات،کولورکتال و مثانه و در بانوان سرطان پوست پستان،تیروئید،لوکمی و کلورکتال شایع ترین نوع سرطان است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مبتلا بودن 280کودک 3تا14سال به سرطان بیان داشت: سرطان مغز استخوان و کلیه شایع ترین نوع در این سنین است. حیدری با اشاره به ضرورت پیشگیری سرطان های شایع مطرح کرد: از سال 91،زنان 30تا 70سال در طرح غربالگری و به صورت رایگان مورد مطالعه و بررسی ماموگرافی قرار گرفتند که 64درصد در مراحل 1و 2 تشخیص داده شد و تنها 13درصد افراد در مراحل پیشرفته بیماری و غیر قابل درمان قرار داشتند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اجرای طرح غربالگری سرطان روده در مردان عنوان کرد:در این طرح که شهرضا به عنوان پایلوت انتخاب شد،28درصد از جمعیت هدف که آقایان در سنین 50تا70سال بودند،612مورد پلیپ روده بزرگ شناسایی شد که تشخیص اولیه سرطان روده است . وی ادامه داد:تست پاپ اسمیر که برای تشخیص سرطان دهانه رحم است،در مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود. حیدری با بیان اینکه دخانیات حدود30درصدی در بروز سرطان موثر است،مطرح کرد:در حوزه سلامت موظفیم تا رشد قارچ گونه قلیان را در قهوه خانه ها و چای سراها تذکر دهیم. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به فرهنگ سازی مردم در خصوص تغذیه و سبک زندگی مردم جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه غذاهای فست فودی با روغن و نمک فراوان،کم تحرکی و اضافه وزن از عوامل بروز سرطان است. وی افزود:متاسفانه 57درصد از جامعه دچار کم تحرکی،61درصد دچار اضافه وزن هستند و شاهد افزایش حدودهزار نفر در هرسال به این بیماری هستیم. حیدری با اشاره به اینکه 80درصد سرطان قابل پیشگیری است،بیان داشت:40درصد سرطان به راحتی قابل پیشگیری و 40درصد با تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است.  وی در پایان گفت:امیدواریم با اطلاع رسانی و اگاهی بخشی بیشتر به مردم جامعه از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری و امید به زندگی و بقای طبیعی را در این بیماران افزایش دهیم.   منبعک باشگاه خبرنگاران   انتهای پیام 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد