Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:30:09 GMT

آذری‌جهرمی: ۱۰۰۰ میلیارد برای سلامت الکترونیک تعریف شد+فیلم‌

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۸۶۷۸

آذری‌جهرمی: ۱۰۰۰ میلیارد برای سلامت الکترونیک تعریف شد+فیلم‌

‍‍‍‍‍‍

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش همگانی برای اجرای پروژه سلامت الکترونیک در کشور، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سلامت الکترونیک در بودجه ۹۸ تعریف شده است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، محمدرضا آذری جهرمی امروز در معرفی سامانه الکترونیک سلامت مازندران در بابلسر اظهار داشت: بحث سلامت یکی از موضوعات حائز اهمیت در هر جامعه‌ای بوده و در طول 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 40 سال گذشته در اصول اولیه بهداشتی دچار مشکل بودیم اما امروز نه تنها رشد کردیم بلکه صادرات داریم و توریسم سلامت به عنوان یک رونق اقتصادی در کشور مطرح است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح تحول سلامت جزو اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می‌شود، گفت: اقدامات خوبی در حوزه سلامت صورت گرفته و هدف ما باید ارایه خدمات دقیق‌تر و بهتر به مردم باشد.

آذری جهرمی تصریح کرد: استقلال عملکرد میان خدمات دهندگان بیمه‌ای کشور وجود دارد و باید یکپارچگی خدمات میان این سازمان‌ها پدید آید و مسئول تشکیل و نظارت و ابلاغ پرونده‌های الکترونیک در کشور مشخص شود.

برگزاری نشست تحلیلی بودجه 98 توسط کمیته سلامت جمناششمین همایش ملی سلامت معنوی در قم برگزار می‌شودهمه نمایندگان مجلس نگران آینده "طرح تحول سلامت" هستن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری اطلاعات ابزار است و فرآیندهای نظام ارجاع به صورت پایه‌ای باید در کشور اصلاح شود، تاکید کرد: سامانه الکترونیک سلامت نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولین بوده و همه باید در تحقق آن تلاش کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه تعهد وزارت ارتباطات ایجاد اتصال مطمئن و باکیفیت برای مراکز بهداشت است، افزود: ظرفیت بخش خصوصی در کشور وجود دارد و توسعه این خدمات می‌تواند یک مدل اقتصادی برای آنها محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث بودجه در سال 98  حدود یک‌هزار میلیارد تومان ردیف بودجه برای سلامت الکترونیک تعریف شد، افزود: تمام تلاش ما این است بر اساس تفاهم نامه‌ای که صورت گرفته ‌و این اعتبار تخصیص و با نظارت وزارت ارتباطات در استان‌ها هزینه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: فرماندهی اجرای این پروژه از طریق وزارت بهداشت انجام شود و با هم افزایی که بین مراکز تامین اجتماعی، خدمات درمانی و وزارت بهداشت وجود دارد می‌توان نظام گردش الکترونیکی اطلاعات را تا پایان اردیبهشت سال آینده در 4 استان اجرایی کرد.

انتهای پیام/ش

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است