Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:48:20 GMT

صادارت خراسان شمالی ۴۷ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۹۳۹۹

صادارت خراسان شمالی ۴۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جعفری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت، صادرات خراسان شمالی به لحاظ ریالی، ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده در حالی که این رقم سال گذشته ۶۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.

جعفری در ادامه با اشاره به رشد ۴۰ درصدی واردات خراسان شمالی، بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۴ میلیون ۵۰۰ هزار دلار کالا وارد استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین  واردات را مواد اولیه کارخانه ها، ماشین آلات خط تولید، ورود کالاهای اساسی همچون برنج و کالاهای واسطه همانند لوازم روشنایی عنوان کرد.

 مدیر کل گمرک خراسان شمالی همچنین به منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با توجه به عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، کد گمرک این شهرستان به کد منطقه ویژه اقتصادی گمرک بجنورد تغییر یافته است.

جعفری با بیان اینکه گمرک فاروج تا پایان سال افتتاح می شود، گفت: دفاتر گمرکی بر اساس قابلیت مناطق در صادرات و واردات ایجاد می شود که تاکنون اسفراین، جاجرم، پتروشیمی خراسان در بجنورد از این امکانات برخوردار بودند و به زودی فاروج نیز اضافه خواهد شد.

 وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در تولید و صدور زعفران در فاروج وجود دارد این دفتر با رویکرد گمرک تخصصی زعفران در این شهرستان افتتاح می شود.

کد خبر 4524252 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد جعفری صادرات و واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی

علی ربانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت رسید.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی راهداری خراسان شمالی تصریح کرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

ربانی ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کلیه راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

کد خبر 6096231

دیگر خبرها

  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور