Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@16:33:43 GMT

نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۹۴۱۰

نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور اجرا شده است

وزارت بهداشت، سیستم چند لایه ای را برای ارائه خدمات دارد، نظام ارجاع روستاها در سراسر کشور وجود دارد و در شهرها نیز در استان مازندران و فارس اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک در بابلسر اظهار داشت : با توجه به سیاست دولت که همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند نظام ارجاع در روستاهای سراسر کشور اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس ماده ۶۸ برنامه توسعه و تکمیل پایش، میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در دولت الکترونیک، توسعه محتوا و خدمات الکترونیک به صورت معاملات دولت الکترونیک و سلامت الکترونیکی با پوشش همه ذینعفان، جزو وظایف دولت است.

سیدعباس موسوی در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک که در بابلسر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید اطلاعات قوی و قابل اعتمادی را براساس تصمیم گیری درست در نظام سلامت داشته باشیم، گفت: اتخاذ سیاست تایید و اجرا، تنظیم مقررات، تربیت نیروی انسانی مناسب، توانمندسازی نیروی انسانی موجود، ارائه خدمات و جلوگیری از خدمات تکراری و کاهش هزینه ها از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید در نظام اطلاعاتی مبتنی بر حوزه سلامت وجود داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی بر عوامل تهدیدکننده وضعیت سلامت افراد در حوزه اجتماعی، اقتصادی و بیولوژیک تاکید می کند، افزود: همچنین سازمان بهداشت جهانی بر شرایط کلی موجود در نظام سلامت، ورودی های نظام سلامت، سیاست ها، سازماندهی و زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی و منابع انسانی تاکید دارد.

موسوی با بیان اینکه باید همه شرکا و ذینفعان گرد هم آیند، گفت: یکی از مشکلات ما در این حوزه نداشتن زبان مشترک است که برای موفقیت در این طرح همه باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، سیستم چند لایه ای را برای ارائه خدمات دارد، افزود: نظام ارجاع روستاها در سراسر کشور وجود دارد و در شهر نیز در استان مازندران و فارس اجرایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تشکیل  حوزه آمایش دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، پیشرفت های خوبی داشته ایم، به طوری که امروز در دنیا به عنوان یکی از کشورهای مورد توجه در حوزه سلامت شناخته می شویم.

موسوی در پایان با بیان اینکه همه مردم باید تحت پوشش خدمات حوزه سلامت که اولویت نظام سلامت است، قرار گیرند، گفت: چنانچه با سیستم سنتی گذشته کار کنیم، نمی توانیم بسیاری از خدمات را ارائه دهیم، لذا برای دستیابی به این امر، مستلزم ایجاد تغییراتی در حوزه سلامت هستیم.

گفتنی است در نشست معرفی سامانه دولت سلامت الکترونیک در بابلسر مهندس محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان  نیز حضور داشتند .

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان مازندران الکترونیک پیروزی انقلاب اسلامی کاهش هزینه وزارت بهداشت و درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت