Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@23:45:30 GMT

◄ اردبیل به ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۹۸۵۲

◄ اردبیل به ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

تین‌نیوز | 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در مسیر توسعه بزرگراهی به عنوان یک ضرورت به ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل در شاخص بهره‌مندی از بزرگراه از میانگین کشوری پائین‌تر است، بیشترین هدفگذاری ما توسعه بزرگراه‌هاست تا بتوانیم به میانگین کشوری در این حوزه دست پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی این استان توضیح داد: شاخص بهره‌مندی کشور از آزادراه و بزرگراه به طور متوسط ۲۲ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که این میانگین در استان اردبیل ۱۰ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه است.

یوسف‌زاده اضافه کرد: با در نظر گرفتن ترافیک موجود در راه‌های استان اردبیل ، توسعه بزرگراه‌ها اولویت اصلی اداره کل راه و شهرسازی در احداث راه‌هاست که امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز موفق به اجرایی شدن آن باشیم.

وی گفت: به منظور تحقق این هدف اداره کل راه و شهرسازی در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم و بزرگراه را در دست اجرا دارد و همه تلاش خود را جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های موجود به کار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه بزرگراه‌ها در این استان و رسیدن به ۶۵۰ کیلومتر نیاز استان به بزرگراه، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از همه توان خود را در مسیر تامین منابع مالی و استفاده از توان پیمانکاران در توسعه بزرگراه‌ها استفاده می‌کند.

یوسف‌زاده به پروژه‌های شاخص در دست احداث این اداره کل در بخش بزرگراه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر به طول ۴۳ کیلومتر، اردبیل -سرچم به طول ۳۵ کیلومتر، پارس‌آباد - سربند به طول ۲۰ کیلومتر و محور رضی -گرمی - بیله‌سوار به طول ۲۳ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی مهم در حال احداث است.

وی ادامه داد: مقدمات برگزاری مناقصه به منظور واگذاری ۵۰ کیلومتر دیگر از راههای استان جهت تبدیل به بزرگراه نیز فراهم شده است که در آینده نزدیک نسبت به واگذاری و شروع آن اقدام خواهد شد.

معاون مهندسی و سـاخت اداره کل راه و شـهرسازی استان اردبیل از جمله گـره‌های ترافیکی را در راه‌های مواصلاتی استان محدوده تونل حیران در محور اردبیل - آستارا اعلام کرد و گفت: احداث تونل دوم به همراه دو بانده شدن محور اردبیل - آستارا به مشاور واگذار شده تا به محض تهیه نقشه اجرایی به پیمانکار واگذار شود.

یوسف‌زاده اظهار کرد: علاوه بر احداث بزرگراه ، احداث راه‌های مرتبط با توسعه گردشگری استان نیز جزو برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است که در این زمینه محور شال - ماجولان - ماسوله و  برندق - جعفرآباد در شهرستان خلخال، اوماسلان - داش‌دیبی در شهرستان گرمی و مشکین‌شهر - قینرجهدر مشکین شهر در حال اجرا است.

وی گفت: به منظور دسترسی اهالی منطقه جنوب استان به استان‌های همجوار و مرکز کشور راه اصلی کلور- درام در دست احداث است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و عدم وجود گردنه‌های برفگیر این راه امکان دسترسی ایمن اهالی شهرستان خلخال به استان زنجان و در نتیجه آزاد راه رشت - قزوین از طرق منطقه لوشان را فراهم می‌کند و همچنین مسیر گردشگری مناسبی برای استان و توسعه جنوب استان خواهد بود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: بازیافت سرد در محور خلخال به اسالم به طول ۱۶ کیلومتر و با هدف ارتقای محور به راه اصلی در حال اجرا است که با تکمیل باقیمانده لایه دوم آسفالت قبل از شروع سفرهای فصل گردشگری در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تصادفات جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی شمال استان اردبیل این اداره کل تمام راه‌های اصلی منتهی به شمال استان اردبیل را برای انجام مطالعات احداث بزرگراه به مهندسان مشاور واگذار کرده و یا در دست واگذاری دارد تا براساس این مطالعات طرح‌های اجرایی و عملیاتی نیز به انجام برسد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اردبیل توسعه بزرگراهی علی یوسف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است.

مهرداد بذرپاش، امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، در بازدید از قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه، گفت: این استان، استانی پهناور و مهم بوده و از جمعیت قابل توجه و دسترسی‌های ترانزیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای این استان، آزادراه تبریز- ارومیه است، اظهار کرد: این پروژه طی سال‌های متوالی در قطعات مختلف در حال اجرا بوده و گاه تغییر سرمایه‌گذار را شاهد بودیم. 

وی یاد آور شد: ۱۲ کیلومتر از قطعه شش این آزادراه عملیاتی شده و مابقی که مجموع ۱۶ کیلومتر است، برنامه‌ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی ظرف دو ماه آینده انجام شود.

بذرپاش دستور داد اعتبار فوری برای تکمیل آزادراه‌های آذربایجان‌شرقی تخصیص یابد.

وزیر راه و شهرسازی‌ افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی بوده و نیاز به تزریق مالی و سایر معلومات شامل اتصال‌های آنتنی دارد که ظرف چند ماه آینده تأمین مالی خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محور تبریز-صوفیان هم از جمله محورهای ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیاز است تا با تزریق مالی کار سریع‌تر انجام شود که در این راستا طی دو یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی مواصلاتی وجود دارد، گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران استانی و ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها بوده چراکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دیروز با رئیس‌جمهور از مناطق حاشیه‌نشین تهران بازدید کردیم. یکی از راهکارها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردارهای کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم، امسال نیز حتما این رشد و پیشرفت بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته اعلام کنند.

وی در خصوص حرایم راه آهن نیز گفت: حریم ۱۷ متری راه آهن، حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهرها را دچار مشکل کرده است‌. بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی تخصیص یافت، شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است. تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم و علاوه بر تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی نیز به آن افزوده شود.

وی اظهار کرد: بند ک تبصره ۱۱ که در بودجه سال قبل بود، امسال در بودجه نیامده اما سعی می‌کنیم این موضوع رفع شود.

بذرپاش گفت: بر اساس این تبصره، سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت‌نام کنند، هویت آنها مشخص شده و دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند. بر این اساس سال گذشته بیش از ۱۲ هزار سند صادر شد.

وی در خصوص پروژه مولدسازی نیز گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد