Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس انگیزه را از نمایندگان می‌گیرد، خطاب به نمایندگان گفت: در خصوص اتفاقاتی که می‌تواند باعث تضعیف بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی شود، بیشتر تامل کنید. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جمع اعضای مجمع اصولگرایان اظهار داشت: موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوره‌های چهارم و پنجم مجلس مطرح بود، ولی تاکنون اجرایی نشده و به نظر می‌رسد اجرایی نشدن آن لطف خدا بوده، چون اجرای چنین طرحی یکی از خیانت‌های بزرگ به جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بعضا دیده می‌شود نمایندگانی در مجلس هستند که وقتی یک دوره رأی می‌آورند، عملکرد شایانی ندارند و همین امر باعث می‌شود تا حس کنند دوره‌های بعدی رای نمی‌آورند، از این رو به دنبال چنین طرح‌هایی می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: با تصویب چنین طرحی با دسته‌ها و گروه‌هایی مواجه می‌شویم که هم پول دارند و هم از خرج کردن پول زیاد از منابع مختلف و شبهه ناک ابایی ندارند و احتیاط نمی‌کنند، از سویی دیگر رقبایی که می‌خواهند با احتیاط وارد این موضوع شوند، نمی‌توانند هزینه آنچنانی داشته باشند و با توجه به اینکه شناخت در شهرستان‌های مختلف کم رنگ می‌شود، رقابت از دایره عدالت خارج می‌شود و این اتفاق خیلی به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: بعضاً برای تصویب این طرح اینگونه توجیه می‌کنند که پول کمتری هزینه می‌شود، در حالی که باید از آنها پرسید چگونه هزینه تبلیغات یک کاندیدای شهرستانی با هزینه تبلیغات یک کاندیدای استانی برابر است؟

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در چنین شرایطی که هزینه حرف اول را می‌زند، تشکل‌های مختلفی شکل می‌گیرد که باعث می‌شود معنویت و احتیاط در هزینه‌ها و درآمدها کمرنگ شود که اتفاق شایسته‌ای نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر رقابت عادلانه باشد، در اصفهان انسان‌های متدین همیشه در انتخابات جلو هستند، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یعنی انتخاب افراد سالم، صالح و نفوذ ناپذیر و اصفهان می‌تواند در معرفی چنین افرادی به کشور یک الگو باشد.

قاضی‌پور: با استانی شدن انتخابات مشکلات امنیتی افزایش می‌یابدفاصله گرفتن نماینده از مردم از معایب استانی شدن انتخابات استذوالنور: استانی شدن انتخابات باعث حضور جریان‌های خاص در مجلس می‌شود

این طرح خلاف منویات رهبری است

وی به منویات رهبری درخصوص اهمیت شناخت در انتخابات اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره بر شناخت مردم نسبت به آنهایی که می‌خواهند انتخاب کنند تاکید دارند، در حالی که با استانی شدن انتخابات چگونه فردی که در نایین کاندیدا می‌شود، مورد شناخت مردم مثلا فریدن یا فریدونشهر قرار می‌گیرد؟

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موافقان این طرح می‌گویند اگر انتخابات نمایندگان مجلس استانی شود، نمایندگان به جای پرداختن به مسائل حوزه انتخابیه به قانونگذاری می‌پردازند، در حالی که این طرح انگیزه را از نمایندگان برای فعالیت در حوزه انتخابیه می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن چنین طرحی، چطور فردی که به 20 درصد رای شهرستان انتخابیه خودش نیاز دارد و 80 درصد رای مردم دیگر شهرستان‌ها، می‌تواند برای حوزه انتخابیه خود فعالیت کند؟

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: بعضا گفته می‌شود در برخی شهرستان‌ها چهره‌های ملی و قوی دیده نمی‌شود و با استانی شدن انتخابات، افرادی به مجلس راه پیدا می‌کنند که در تمام استان شناخته شده باشند، در حالی که در پاسخ به این افراد باید گفت افرادی هستند در شهرستان های دورافتاده که اکنون در مجلس هستند و خیلی قوی‌تر از برخی وزرا و نمایندگانی فعالیت می‌کنند که چهره ملی هستند.

انتهای پیام/ن

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است