Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:53:24 GMT

سطح آب های زیرزمینی شیروان 20 متر پایین رفت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۱۶۵۷

سطح آب های زیرزمینی شیروان 20 متر پایین رفت

بهزاد بهلولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح آب های زیرزمینی این شهرستان به علت برداشت بی رویه و خشکسالی، سالانه حدود یک متر کاهش پیدا می کند.
وی میزان افت سطح آب در شیروان را بالاتر از میانگین استانی آن دانست و گفت: امسال سطح آب های زیرزمینی شیروان 130 سانتیمتر افت داشته است.
بهلولی، عمق برداشت آب از منابع زیرزمینی شیروان را 60 تا 100 متر عنوان و بیان کرد: افت سطح آب، کاهش آبدهی چشمه ها و قنوات، چاه ها، نشست زمین و دیگر تبعات را درپی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور منابع آب شیروان در عین حال با بیان اینکه میزان املاح موجود در آب برای بخش کشاورزی مشکلی ایجاد نکرده است، گفت: به دلیل املاح زیاد در محدوده شیروان- بجنورد آب ها شور و بی کیفیت شده ولی مشکل چندانی ایجاد نکرده است.
بهلولی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افت آب های زیرزمینی، بستن چاه های غیرمجاز و پخش سیلاب با هدف تغذیه مصنوعی سفره ها را از جمله این اقدامات برشمرد.
وی بدون اشاره به میزان آب تولیدی در شهرستان شیروان گفت: 81 درصد از آب شیروان در بخش کشاورزی، 5.4 درصد در حوزه صنعت و 13.6 درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
7186/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش کشاورزی تغذیه خشکسالی زمین صنعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟

مدیرکل تعاون استان مرکزی گفت: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار داشت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از 10 مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام 440 کارگر، 59 گروه کار و 121 واحد در سامانه امتنان شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، 108 مورد بازدید میدانی انجام شد.

وی افزود: مجموعا هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و 2 گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر از آنها تجلیل شد. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شده و به فرموده ایشان رکن جهش تولید کارگر است، هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد. این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال گذشته تصریح کرد: آمار شاغلین 15 سال به بالا در سال 1401 به 389 هزار و 720 نفر رسید و 15 هزار و 720 اشتغال از سال 99 تا 1401 به استان اضافه شد و آمار سال 1402 تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود. 

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی از 7.8  درصد سال 1400 به 7 درصد در سال 1402 رسید. نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 1400 و 1401، نیز 36.6 درصد و سال گذشته به 36.3 درصد رسید.یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

وی از افزایش 8 درصدی کارگاه‌هایی فعال استان نسبت به سال 99 خبر داد و گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان 6.25 درصد معادل یک‌هزار و 482 کارگاه از بهمن ماه 1401 تا بهمن‌ماه 1402 اضافه شده است. 

انتهای پیام/711/.

دیگر خبرها

  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!