Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ابتدا آب رودخانه های استان خوزستان برای مصارف شرب منتقل می شد اما اکنون بیش از 10 برابر نیاز آب شرب استان اصفهان، آب از سرچشمه رودخانه کارون منتقل می شود.

به گزارش ایرنا آیت ا... محسن حیدری عصر شنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان مساله انتقال آب را یکی از دغدغه های مردم خوزستان دانست و افزود: آب رودخانه های استان از جمله دز، کارون و کرخه مایه خیر و برکت برای تمام کشور است به شرط آنکه در جریان طبیعی آن اختلالی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سرانه فضای سبز در استان اصفهان به ازای هر نفر 28 متر است درحالیکه سرانه فضای سبز در خوزستان حدود 12 متر است.

آیت ا... حیدری با اشاره به نداشتن مجوزهای زیست محیطی برای طرح های انتقال آب بیان کرد: در شورای عالی امنیت ملی نیز به صراحت مطرح شد که در صورت انتقال آب خوزستان این استان نابود خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: طبق بررسی ها مشخص شد که خوزستان از رودخانه های کارون و دز به 18 میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد اما تنها هشت میلیارد مترمکعب آن تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین خوزستان به 2 میلیارد و 800 متر مکعب آب از رودخانه کرخه نیاز دارد اما تنها 2 میلیارد و 200 متر مکعب آن تصویب شده و این درحالیست که با برنامه ریزی برای همین مقدار سهم خوزستان از آب رودخانه کرخه به 15 درصد نیاز کاهش پیدا می کند.

آیت ا... حیدری ضربه به نخیلات خوزستان را ناشی از انتقال آب دانست و گفت: در تابستان سال 97میزان شوری آب در آبادان و خرمشهر به 22 هزار میکروموس رسید از سویی دیگر 20 درصد محصولات کشاورزی خوزستان و 40 درصد محصول نیشکر کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: کارگروهی به دستور رییس جمهوری برای ساماندهی کمی و کیفی رودخانه کارون و احیای زاینده رود تشکیل شد اما براساس اخبار رسیده مشخص شد کانال جدیدی به نام 'گلاب' برای انتقال آب در حال ساخت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از انتقال آب برای صنایع آب بر، فضای سبز و کشاورزی گفت: به طور قطع هدف هیچ دولت عادلی آباد کردن یک استان به قیمت نابودی استان دیگر نیست، این ظرفیت در نظام جمهوری اسلام وجود دارد که درصورت انجام یک اقدام نابهنجار درصدد اصلاح آن برآید.

وی در ادامه با توجه به فرار رسیدن جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: هیچ جامعه ای بدون نظام های اخلاقی، عقیدتی، سیاسی و اجتماعی نمی تواند به پیشرفت دست یابد و در اسلام نظام مندی جامعه برمبنای امامت استقرار یافته است.

آیت ا... حیدری ادامه داد: در طول تاریخ هر زمان که جامعه اسلامی به مشکل برخورد کرده به دلیل انحراف از جریان امامت بوده است؛ اساس انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای امامت بوده است و هر زمان قله ای فتح شده نشات گرفته از همین روحیه اقتدا به امامت بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آیت الله حیدری آب خوزستان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

عباس صدریان‌فر مدیرکل آب و برق خوزستان اظهار کرد: به دنبال بارش‌های دو روز اخیر ظرفیت سد دز بطور ۱۰۰ درصد تکمیل شد.

وی افزود: دریچه‌های خروجی آب این سد امشب بازگشایی شده‌اند و دبی رودخانه دز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آب و برق خوزستان گفت هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است. 

شهرداری دزفول در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل باز شدن دریچه‌های سد دز و افزایش دبی رودخانه، تقاضا می‌شود شهروندان از تردد در بستر رودخانه دز خودداری کنند. 

️این اقدام به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه در نتیجه افزایش دبی رودخانه ضروری است.

دبی رودخانه دز افزایش یافت و تمامی بوستان‌های ساحلی دزفول به زیر آب رفتند.

شهرداری دزفول درحال تخلیه تمامی بوستان‌های ساحلی و مسدودسازی مسیر‌های ورودی به تفرجگاه‌ها است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر