Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوشکی گفت: شورای مهارت شهرستان های استان فارس با حضور فرمانداران و اعضای شورای اشتغال تاکنون در تمامی شهرستان های استان فارس با محوریت آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی» امروز (شنبه 6 بهمن) در نخستین جلسه شورای مهارت استانی در فارس با هدف ارتقاء سطح مهارتی منابع انسانی مورد نیاز طرح های توسعه استان و افزایش بهره وری نیروی کار تشریح دستورالعمل اجرایی این شورا گفت: هدف از تشکیل این شورا به طور خلاصه توانمند سازی از طریق مهارت آموزی نیروی کار در جامعه هدف، با توجه به نیازهای آموزشی اعلام شده از سوی دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس افزود: دریافت نیازهای آموزشی از دستگاه های اجرایی استان، دریافت رسته های اولویت دار از معاونت اشتغال، بررسی و تصویب اولویت برنامه های آموزشی بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته و رسته های اولویت دار، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت ها، هماهنگی با نهادها، سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به منظور بسیج امکانات آموزشی، شناسایی شرکت ها و موسسات  واجد شرایط جهت برگزاری دوره های آموزشی، پیش بینی و بر آورد بودجه سنواتی طرح جهت تصویب در کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی، ارائه گزارش دوره ای به کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش، ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی، ارائه گزارش دوره ای به کارگروه استانی و کمیته ملی آموزش و سایر وظایفی که به تشخیص رئیس شورای مهارت استان تکلیف می شود، بخشی از شرح وظایف این شورا است.

 

وی یاد آور شد: شورای مهارت شهرستان های استان فارس با حضور فرمانداران و اعضای شورای اشتغال تاکنون در تمامی شهرستان های استان فارس با محوریت آموزش فنی و حرفه ای تشکیل شده است.

 

لازم به ذکر است ترکیب اعضای شورای مهارت استان را استاندار فارس به عنوان رئیس شورا، مدیر کل آموزش  فنی و حرفه ای به عنوان دبیر شورا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری و مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تشکیل می دهند.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس خبرگزاری شبستان انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهل سالگی انقلاب اسلامی شیراز ایران بیرجند شورای مهارت فنی و حرفه ای فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای