Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: برغم اینکه برنامه های طرح زمستان بیدار با برگزاری جشنواره زمستانی در خلخال تجربه می شد ، تلاش مسئولان این شهرستان منجر به برگزاری مطلوب این برنامه مفرح زمستانی و پخش برنامه های آن به زبان های رایج دنیا از شبکه های برون مرزی صدا و سیما و نیز پوشش سایر رسانه های جمعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با وجود جاذبه های تاریخی ارزشمند استان اردبیل نتوانسته همانند سایر استان های مورد توجه گردشگران خارجی همچون اصفهان و شیراز از حضور گردشگران خارجی بهره مند شود.
فلاحی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با تقویت حضور تورهای خارجی و احیای طرح های بوم گردی و زیست بوم این استان را بصورت شایسته به گردشگران خارجی معرفی کنیم.
او همچنین با اشاره به توجه ویژه استاندار اردبیل به توسعه صنعت گردشگری در جنوب استان اردبیل، افزود: طرح های بزرگی در مناطق مختلف نمونه گردشگری خلخال در حال اجرا و یا مطالعه بوده که در آینده نزدیک این منطقه را به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل خواهد کرد.
فلاحی اجرای چند طرح گردشگری بزرگ از جمله پل معلق در منطقه ازناو ، اقدام برای احداث پیست اسکی اندبیل و راه اندازی تجهیزات تله سیژ ، اجرای طرح بوم گردی روستای هدف گردشگری کزج و چند طرح گردشگری بزرگ ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی را از جمله طرح های گردشگری خلخال ذکر کرد.
امام جمعه خلخال نیز در این نشست با بیان اینکه تنوع ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این شهرستان قابل قیاس با سایر مناطق کشور نیست، اظهار کرد: این ظرفیت خدادادی مورد غفلت قرار گرفته و انتظار می رود با وحدت رویه مسئولان اجرایی استان از این قابلیت ها بطور مطلوب برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه استفاده شود.
حجت الاسلام کریم اسدی گفت: در سال های اخیر تلاش هایی برای معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه صورت گرفته ولی این اقدامات تا زمانی که بصورت مطلوب از ظرفیت گردشگری منطقه استفاده نشده ، کافی نیست.
او افزود: بخش بزرگی از مشکلات منطقه در بخش گردشگری متوجه مردم شهرستان است که خود به این ظرفیت های خدادادی در گذشته بی توجه بوده و بیشتر افراد جویای کار به جای بهره گیری از این ظرفیت بزرگ اقتصادی در جست و جوی کار به مناطق دیگر کشور مهاجرت کرده اند.
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش خصوصی زمستان صنعت گردشگران داخلی و خارجی معرفی جاذبه های گردشگری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه

محمدرضا جوفار گفت: در منطقه مکران ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، ترانزیت و منابع طبیعی وجود دارد. استفاده از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند وابستگی به درآمدهای فروش نفت و گاز را از بین ببرد.

 

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با ظرفیت‌های مغفول مانده منطقه مکران، گفت: ظرفیت‌های منطقه مکران بسیار زیاد است که متاسفانه در چند دهه اخیر مغفول مانده است. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی و بیانات خود به توسعه دریامحور اشاره داشتند اما بنظر می‌رسد عزم جدی برای توسعه دریامحور در کشور وجود ندارد.

 

جوفار درباره ظرفیت‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مکران به‌شمار می‌رود. این منطقه با دسترسی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند و همچنین با دسترسی به دریاهای آزاد موقعیت جغرافیایی خاص و می‌توان گفت بی‌نظیری دارد.

 

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که مقداری روی آن تمرکز شده اما هنوز ضعف دارد، بحث گردشگری است. صرفا بحث گردشگری تجاری یا خرید نیست؛ گردشگری‌های متفاوتی از جمله گردشگری انرژی، ورزشی، طبیعی و فرهنگی که به جفرافیای سیاسی ربط دارد می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس جغرافیای سیاسی در رابطه با اینکه چه مسیرهایی برای توسعه این منطقه وجود دارد گفت: زیرساخت‌هایی از جمله حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌تواند ایجاد شود. این ظرفیت‌ها می‌تواند مکران را به یک هاب بزرگ و چند منظوره تبدیل کند. همچنین می‌تواند آسیای مرکزی را به دریای آزاد متصل کند و برای ما ارزآوری و رونق را به دنبال داشته باشد.

 

جوفار با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند اثرات ملی و بین‌المللی از جمله ارزآوری داشته باشد و با برقراری ارتباط بین قومیت‌های مختلف باعث ایجاد اتحاد می‌شود، گفت: بهره‌وری از منابع طبیعی، یکی از فرصت‌هایی است که به آن توجه نشده است. توسعه صنایع فرآوری، ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه و توجه به صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این منطقه صورت بگیرد.

 

این کارشناس در پایان درباره ارزآوری این منطقه اظهار کرد: ارزآوری این منطقه به چند مولفه بستگی دارد. بهره‌وری اصلی می‌تواند از صنایع و برداشت از معادن صورت بگیرد. همچنین مبحث گردشگری و ترانزیت، از ظرفیت‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شود.  با اطمینان می‌گویم که اگر از ظرفیت‌های این منطقه به صورت کامل استفاده شود، وابستگی کشور به نفت و گاز از بین می‌رود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا