Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در حاشیه بازدید از پروژه درحال اجرای گردشگری در تفرجگاه ازناو خلخال افزود: در راستای تعریف چرخه گردشگری مطلوب با محوریت شمال تا جنوب و توسعه متوازن گردشگری در استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی را از جمله توسعه طرح‌های گردشگری کشاورزی و عشایر در پارس آباد مغان، ایجاد طرح گردشگری سلامت در بیله سوار و طرح گردشگری ۲ بهار در منطقه گرمی در دستور کار خود قرار داده است که متناسب با اقلیم منطقه و پتانسیل‌های موجود هدف گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال نیز به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب به استان اردبیل، اظهار داشت: پروژه‌های گردشگری مهمی در این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوص و تحت حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال اجرا است که پس از اتمام آن‌ها گام بزرگی در توسعه گردشگری منطقه برداشته خواهد شد و بزودی خلخال به عنوان سومین قطب گردشگری استان اردبیل معرفی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید برتعریف گردشگری به عنوان محور توسعه استان، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه خارجی، توسعه صنعت گردشگری می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش مهمی داشته باشد.

فلاحی گفت: در راستای تلاش برای دستیابی به افزایش زمان ماندگاری گردشگران و خارج کردن گردشگری از بحث فصلی اجرای برنامه‌های طرح ملی زمستان بیدار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون نیز موفقیت‌های بسیار خوبی از برگزاری برنامه‌های این جشنواره در مناطق مختلف استان کسب شده است.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از جمله پل معلق، قصر‌های چوبی و احداث هتل و اقامتگاه‌های موقت، طرح مطالعاتی جامع این منطقه هم اکنون در دست اجرا بوده که با عملیاتی شدن آن زمینه برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز این تفرجگاه و امکان فراهم خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم با هدایت بخش خصوصی به اجرای طرح‌های گردشگری و تاسیسات اقامتی سازگار با طبیعت منطقه، در کنار حفظ فضای سبز و باغات موجود این منطقه زیبا از ظرفیت‌های گردشگری آن نیز به نحو احسن و با پرهیز از لطمه زدن به بوم زیست منطقه استفاده شود.

فلاحی همچنین از هزینه کرد ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در هشت ماه سال جاری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به روند رو به رشد صنعت گردشگری خلخال اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در لکه‌های گردشگری این منطقه در آینده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

اجرای چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند