Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@20:45:04 GMT

آخرین وضع آب و هوای کشور در ۷ بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۵۰۳۰

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز می‌شود و به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه،غرب، کردستان، چهارمحال بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

روز دوشنبه سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به صورت پراکنده در مناطق از شمال شرق فعال است و بیشینه بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، جنوب همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و شمال کهگیلویه و بویر احمد بوده و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و کولاک است و در استان های واقع در جنوب غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل شروع می‌شود و شدت بارش ها بر روی استان گیلان است و روز سه شنبه گستره بارش ها بخش هایی از شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و جنوب کشور را در برخواهد گرفت و بتدریج از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته خواهد شد.

این سامانه روز چهارشنبه بتدریج از نوار شرقی کشور خارج می شود و بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه و اوایل وقت روز سه شنبه شمال و غرب خلیج فارس مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بارش باران وزش باد آذربایجان غربی آذربایجان شرقی دریای خزر استان گیلان سواحل دریای خزر خلیج فارس آذربایجان شرقی آذربایجان غربی بارش باران رعد و برق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟

به گزارش خبرآنلاین ، اصغری، کارشناس هواشناسی گفت:طبق آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، از فردا یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) موج بارشی دیگری وارد کشور شده و بسیاری از نواحی در استان‌های شمال غربی، غربی و شمالی کشور از این موج بارش‌های خوبی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد:سامانه بارشی هم‌اکنون در شمال شرق کشور فعال است و مسافرین این بخش مراقبت کنند.

استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان و همچنین دامنه‌های زاگرس از این موج بارش خواهند داشت.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های شمال غربی و شمالی کشور خواهد بود اما طبق پیش بینی‌ها فعلی شدت بارش‌ها در حد سیلاب نیست.

به گفته وی از دوشنبه منتظر نفوذ موج جدید بارشی هستیم و این سامانه در شمال کشور فعال خواهد بود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902732

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان
  • ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه