Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خواستار توجه جدی مسئولان به معیشت کارگران و بازنشستگان و موضوع خصوصی‌سازی واحدها شد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ اقتصادی اقتصاد ایران بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کریم صادق‌زاده تبریزی در نشست ماهانه فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان آذربایجان شرقی که با حضور زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو) تشکیل شد، اظهار داشت: جامعه کارگری از همان آغاز واگذاری‌ها واحدهای تولیدی به بخش خصوصی خواستار نظارت دقیق بر آن و احراز اهلیت صاحبان جدید این واحدها بوده اما متاسفانه نتیجه اکثریت این اقدامات چیزی جز خودمانی سازی و رهاسازی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به واگذاری مسئله‌دار برخی کارخانجات در استان از جمله ماشین‌سازی تبریز که با پیگیری‌های مستمر خانه کارگر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی جامع و بررسی مجدد قرار گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه اکنون با ارایه برخی آمار غلط شرایط برخی واحدهای دیگر واگذار نظیر کمباین‌سازی، خانه‌سازی ایرداک، بلبرینگ سازی نیز نامناسب نشان داده می‌شود در حالی که این واحدها پتانسیل خوبی را برای تولید دارند.

صادق زاده با ارایه این پیشنهاد که در واگذاری‌ها باید خود کارگران در اولویت قرار گیرند اظهار داشت: کارگران کارخانجات این توانایی را دارند که با خرید واحدهای در حال واگذاری آنها را به شرایط مطلوب تولید و سوددهی برسانند و به اقتصاد منطقه و کشور کمک اساسی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نسبت به برنامه واگذاری برخی کارخانجات واحدهای تولیدی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا هشدار داد و گفت: شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است حدود 267 کارخانه فعال در سطح کشور دارد که برنامه آنها در دستور کار قرار گرفته است که باید در این زمینه دقت شود تا به سرنوشت رهاسازی‌های سازمان خصوصی‌سازی دچار نشود و اصولا  نباید کارخانجات سودده شستا در برنامه واگذاری قرار گیرد و هر اقدامی در این زمینه باید علمی و منطقی و با مطالعه لازم صورت گیرد.

صادق زاده در بخش  دیگری از سخنان خود از سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بین‌النسلی یاد کرد و گفت: متأسفانه گوش شنوایی در رسیدگی به وضعیت این صندوق که بیش از 18 میلیون بیمه شده اصلی و بالغ بر 3 میلیون مستمری‌بگیر را تحت پوشش داده توجهی نمی‌شود.

وی با اشاره به بدهی بیش از 1850 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: انتظار داریم اقدام جدی برای پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان و حداقل تعهدهای پیش‌بینی شده بودجه سالانه انجام شود چراکه در غیر این صورت شاهد بحران جدی در ارکان فعالیت و خدمات آن خواهیم بود که برای کشور مشکل ساز خواهد بود.

صادق زاده با اشاره به وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی و اخراج کارگران و تعدیل نیرو در استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد کارگران استفاده کننده از بیمه بیکاری طی شش ماهه اول سال با مقایسه مدت زمان مشابه قبل نشان می‌دهد این رقم از 13 هزار سال قبل به18 هزار نفر رسیده و این حاکی از شرایط سخت اشتغال است.

وی با اشاره به حجم بالای بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هشدار داد و گفت: وضعیت نامناسب اشتغال و بیکاری گسترده حکایت از شرایط هولناکی است به طوری که اکنون تنها در آذربایجان شرقی شاهد بیکاری چندین هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در مقاطع مختلف هستیم و این بسیار نگران‌کننده بوده و باید ضمن تلاش برای حفظ اشتغال موجود با رفع موانع تولید فکر اساسی برای اشتغال جدید نیز شود.

صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامناسب معیشت کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: وضعیت میزان دریافتی دستمزد کارگران و بازنشستگان به هیچ وجه تأمین‌کننده نیازهای آنان نبوده و بایستی افزایشی مناسب برای آن صورت گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز به بحث متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته نیز اشاره کرد و گفت: خانه کارگر آذربایجان شرقی و کانون کارگران بازنشسته استان بویژه کانون تبریز  از سال‌های قبل پیگیر  این موضوع بود که خوشبختانه اخیرا با ارسال نامه‌ای به آقای محجوب و خانم ساعی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تلاش آنان  157 تن از نمایندگان مجلس نامه‌ای برای اجرای این موضوع براساس مفاد قانون برنامه ششم توسعه را امضا کرده‌اند که امیدواریم مسئولان  بدون هیچ مانع تراشی تن به اجرای آن دهند.

سازمان خصوصی سازی: در نظر داریم بتوانیم تا پایان سال سرخابی‌ها را واگذار کنیمسازمان خصوصی سازی از یک نماینده مجلس شکایت کردچند شغله بودن، حاشیه جدید این روزهای رئیس خصوصی سازی

انتهای پیام/

R32365/P/S7,77,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان خصوصی سازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم