Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@17:23:29 GMT

چگونه‌ازبازنشستگان‌شاغل‌شکایت‌کنیم؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۵۵۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی طراح اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان با اشاره به جزئیات اجرای این قانون، گفت: راهکار قانونی برای برخورد با مدیرانی که خلاف قانون در مسئولیت مانده باشند، وجود دارد و قوه‌قضائیه نیز به موضوع ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ذی‌حسابی کل کشور باید به موضوع مدیران بازنشسته ورود کنند، اظهار داشت: بررسی اسناد توسط این 3 نهاد نظارتی در حال انجام است و دوره اختیاری جهت بکارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌ها گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم فریمان در مجلس اضافه کرد: در تبصره 3 قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تخلف را صرفا از سوی بازنشستگان شاغل نمی‌داند، بلکه آن مقام مسئولی هم که فرد بازنشسته را نصب کرده و حتی با این فرد ادامه همکاری می‌دهد نیز، متخلف است و طبق قانون، دو فرد در این حوزه متخلف محسوب می‌شوند؛ بازنشسته شاغلی که کنار نمی‌رود و کسی هم که آن بازنشسته شاغل را به کار گرفته، متخلف هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر اینکه طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، برای متخلفین از قانون جرم‌انگاری شده است، گفت: برای متخلفین طبق این قانون عنوان قضایی و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، موضوع قانون مجازات اسلامی، محسوب می‌شود، در این راستا جرم عمومی نیز وجود دارد، نه تنها این دستگاه ناظر، بلکه آحاد مردم کشور می‌توانند با اعلام جرم و یا شکایت به تناسب موقعیت مقام مربوطه، شکایات خود را تحویل مراجع قضایی دهند.

طراح اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پایان درباره چگونگی طرح شکایات مردمی از بازنشستگان شاغل، خاطرنشان کرد: طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، طرح شکایت بستگی به مقام و مسئولیت فرد بازنشسته دارد، به طوری که شکایات بعضی در دادسرای مراکز استان‌ها و برخی هم در دادسرای شهرستان‌ها قابل طرح است؛ البته این اعلام جرم فقط راجع‌به بازنشسته شاغل نیست، بلکه جرم تصرف در اموال عمومی شامل فردی که او را منصوب کرده و خودِ شاغل نیز می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در دیدار رؤسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شهرستان و همچنین نماینده کارخانه سیمان اکباتان ضمن تاکید و توجه ویژه به حقوق عامه کارگران افزود: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان موظف به بکارگیری نیروهای بومی شهرستان هستند در غیر این صورت ما ورود می‌کنیم و بر اساس قانون عمل خواهیم کرد

غفاری آثار همچنین پیرامون مشکل دوربرگردان شهرک صنعتی رزن نیز اضافه کرد: ایجاد دوربرگردان در نزدیکی شهرک صنعتی رزن را با جدیت پیگیری کردیم اما نظر کمیته فنی پلیس راهور استان برای ما فصل الخطاب است.

وی ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد میلیاردتومان به واحدها تسهیلات پرداخت شده و در حال پرداخته اما همچنان نیاز واحدها بیشتر از این مبالغ هست و به دنبال جذب تسهیلات ویژه و خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی شهرستان رزن هستیم.

وی درباره موضوع مشکلات جامعه کارگری کارخانه سیمان اکباتان نیز افزود: مشکلات کارگران کارخانه سیمان به دور از حواشی و از طریق راهکارهای قانونی باید رفع شود.

کد خبر 6090548

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد