Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شرکت مهندسي مشاور مهاب قدس طي يک مناقصه بين‌المللي، ­ به عنوان مجري طرح احداث يک سد و نيروگاه برق‌آبي در کشور تانزانيا انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از پاون، ­­ شرکت مهندسي مشاور مهاب قدس، با حضور در يکي از مناقصه‌هاي بين‌المللي با حضور شرکت‌هاي صاحب نام بين‌المللي، به عنوان مشاور يک پروژه‌ي عظيم سد و نيروگاه برق‌آبي در کشور تانزانيا، برگزيده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش؛ ­ سد و نيروگاه عظيم روفيجي تانزانيا، به عنوان بزرگ‌ترين پروژه صنعت آب اين کشور، از نوع بتني غلطکي با ارتفاع 132 متر و با مساحت مخزن 1475 کيلومتر مربع و همچنين، ظرفيت مخزني بيش از 35 ميليارد مترمکعب، ظرفيتي معادل 6 برابر مخزن سد کرخه (بزرگ‌ترين مخزن در سد‌هاي کشور) را داراست.
نيروگاه اين سد با ظرفيت کل 2115 مگاوات و توليد سالانه انرژي 6153 گيگاوات ساعت کلان‌ترين پروژه سد و توليد برق‌آبي در منطقه‌ي شرق قاره آفريقا محسوب مي‌شود. هزينه ساخت اين پروژه عظيم، 40 درصد از بودجه عمراني کشور تانزانيا در سال مالي 2018-19 را به خود اختصاص خواهد داد.
به گزارش بانک توسعه آفريقا، ظرفيت برق‌آبي تانزانيا در سال 2016، معادل 562 گيگاوات ساعت در سال بوده است که معادل 42 درصد برق مصرفي اين کشور است.
گفتني است؛ ­شرکت مهاب قدس در اين رقابت در ارزيابي‌هاي فني و مالي از ديگر رقباي جهاني خود همچون شرکت الکتروکنسالت ايتاليا، اسموک استراليا و ... پيشي گرفت و به عنوان شرکت اول اين ارزيابي انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سد نيروگاه برق آبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی