Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی در درباره نبود بودجه در سازمان صداوسیما بدون حضور اسپانسرها گفت: من فکر می‌کنم سازمان صداوسیما از نظر بودجه مورد بی‌توجهی واقع می‌شود و این بی‌توجهی نه فقط به سازمان که به فرهنگ مملکت لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: وقتی سازمان از لحاظ مالی بنیه ضعیفی داشته باشد برنامه موثری که مخاطب را جذب کند کمتر می‌سازد و شاید فقط برنامه‌هایی برای پر کردن آنتن تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تهیه‌کننده با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای یادآور شد: تماشاگر امروز آنقدر انتخاب‌های متنوع دارد که تلویزیون را رها می‌کند. در چند سال گذشته بخشی از مخاطبان تلویزیون ریزش کردند که رویکردهای این چند سال اخیر در حوزه آثار نمایشی باعث شد بخشی دوباره بازگردند ولی اگر یک بار دیگر این مخاطب ریزش کند بازگرداندنش سخت خواهد بود.

وی با اشاره به هزینه‌های سازمان صداوسیما برای پرسنل عنوان کرد: بدنه سازمان صداوسیما عریض است و مشکل از جایی آغاز شد که پرسنل این سازمان زیاد شدند و سازمان مجبور است بخش اعظمی از بودجه خود را برای پرسنل هزینه کند.  

عفیفه تصریح کرد: امسال فقط ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه صداوسیما به سریال‌ها رسید درحالی که آثار نمایشی گران‌ترین بخش تولیدات سازمان است و این رقم بسیار کم است. این یک مشکل بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه بودجه اسپانسرها ابتدا به خزانه دولت واریز می‌شود و بعد به صداوسیما می‌رسد، توضیح داد: اسپانسرها بودجه را وارد خزانه می‌کنند و در وهله اول به شبکه‌ها پولی داده نمی‌شود. ما تهیه‌کنندگان برای حل این معضل پیشنهادهایی داده بودیم که بخشی از کارهای نمایشی با حمایت نهادها و یا بانک‌ها ساخته شود و به این ترتیب هزینه‌ها را کاهش دهیم یا پیشنهاد دادیم بخشی از تبلیغات بازرگانی وسط سریال در اختیار تهیه‌کننده باشد و تفاهمنامه‌ای امضا کنیم تا بانک‌ها در سرمایه‌گذاری فیلم‌ها سهیم باشند اما موافقتی با این پیشنهادها صورت نگرفت.

این تهیه‌کننده در واکنش به تبلیغ بی‌رویه کالاها در برنامه‌های رپورتاژگونه و اسپانسرمحور سازمان بیان کرد: من چندان موافق این برنامه‌ها نیستم، صداوسیما تلویزیون خصوصی نیست که در برنامه‌هایش کفش کتانی و یخچال و انواع ظروف آشپزخانه به فروش برساند. به نظرم یک نفر باید این رویکرد را موشکافی کند با این حال این تصویر عمومی برای سازمان خوب نیست.

عفیفه در پایان با اشاره به پخش برنامه‌های اسپانسرمحور و تبلیغات کنکوری گفت: بالاخره اسپانسر خواسته‌هایی دارد که شاید با ویژگی‌های مدیوم صداوسیما نخواند. مثلا مافیای کنکور بحثی است که شاید صداوسیما به دلیل بودجه سراغ آن می‌رود و من هم می‌توانم منطقا بپذیرم که این سازمان با کمبود بودجه مواجه است اما این منطقی نیست که یک ارگان به وسعت سازمان صداوسیما با این دلایل بخواهد سراغ تبلیغات کنکور برود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 پس از آنکه در یکی از بخش‌های خبری شبکه خبر، صدای گزارشگران شبکه بی بی سی فارسی بر روی تصاویر یک مراسم پخش شد، موضوع هک دوباره صداوسیما مطرح شد. صداوسیما با انتشار ویدیویی تاکید کرد این بار هک نشده و این صدای پخش شده در مراسمی بوده که در حال پوشش آن بوده است. ویدیوی اتفاق رخ داده و ویدیویی که صداوسیما پخش کرده را کنار هم می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد