Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:18:13 GMT

منتخبی از داستان‌های کوتاه دهه ۸۰ با تفسیر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۶۰۸۷

منتخبی از داستان‌های کوتاه دهه ۸۰ با تفسیر

منتخب حسن میرعابدینی از داستان‌ کوتاه ایرانی در دهه ۸۰ همراه با تفسیر او در کتابی با عنوان «دهه هشتاد داستان کوتاه ایرانی» منتشر می‌شود.

حسن میرعابدینی درباره این کتاب که بررسی داستان کوتاه ایران از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ و به نوعی ادامه «هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی» است، به ایسنا گفت: این کتاب منتخب داستان کوتاه ایرانی است که شامل داستان‌های دهه ۸۰ همراه با تفسیری برای هر داستان آماده شده و نشر کتاب خورشید آن را چاپ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محدودیت صفحات سعی کردم داستان‌هایی را که به نظرم فضای دهه ۸۰ را بهتر نشان می‌دهند و در عین حال داستان‌ خوبی هم هستند در کتاب بیاورم. البته ویژگی داستان کوتاه ایرانی در این دهه در مقدمه  آورده شده است. این کتاب شامل ۲۵ داستان از ۲۵ نویسنده است.

او درباره تجربه نوشتن کتابی مانند «صد سال داستان‌نویسی ایران» و «هشتاد سال داستان‌ کوتاه ایرانی» گفت: این دو کتاب با هم متفاوت‌اند. «صد سال داستان‌نویسی ایران» تاریخ ادبیات معاصر است و شامل نقد تاریخی داستان ایرانی است اما «هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی» گلچینی از بهترین داستان‌های کوتاه ایران به سلیقه من است؛ کس دیگری می‌تواند با سلیقه دیگری، داستان‌های دیگری را انتخاب کند.

این پژوهشگر سپس خاطرنشان کرد: هردو این‌ها، کارهای بسیار پرزحمت و وقت‌گیری هستند؛ مثلاً برای انتخاب داستان‌های کتاب «دهه هشتاد داستان کوتاه ایرانی» که در حال چاپ است، داستان‌های کوتاه بسیاری را خواندم و از میان آن‌ها به خاطر محدودیت‌، تعداد معدودی داستان انتخاب کردم. تجربه بسیار سختی است؛ از تجربه‌هایی است که آدم را اذیت می‌کند تا تمام شود و به شکل کتاب دربیاید.

به گفته میرعابدینی، استقبال از کتاب «صد سال داستان‌نویسی ایران» خوب بوده و الان هم چاپ نهم و یا دهم آن در بازار موجود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن میرعابدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند