Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت S&P که در زمینه‌ رده بندی اقتصادی در جهان فعالیت می‌کند اعلام کرد: اقتصاد آمریکا در طول تعطیلی اخیر دولت این کشور که رکورد بی سابقه‌ای بر جای گذاشت، دست کم ۶ میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این ضرر و زیان اقتصادی بیشتر حاصل آسیب به بخش تولید و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با تجارت خارجی در زمان تعطیلی دولت آمریکا است که روز جمعه در سی و پنجمین روز خود موقتا به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این تعطیلی حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال دولت آمریکا به مرخصی اجباری رفته یا مجبور به انجام کار بدون حقوق شدند.

این طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر بعد از آن آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کنگره و دموکرات‌ها بر سر بودجه درخواستی ۵.۷ میلیارد دلاری برای طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف پیدا کرد.

سرانجام ترامپ جمعه شب یک لایحه بودجه سه هفته‌ای را امضا کرده و رسماً به تعطیلی دولت بدون آن که پولی برای ساخت دیوار به دست بیاورد پایان داد.

با این حال ترامپ هشدار داده در صورتی که نتواند برای این بودجه یک توافق عادلانه به دست بیاورد در انتهای این لایحه بودجه سه هفته‌ای دولت مجدداً تعطیل خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد که مممکن است برای دور زدن کنگره و به منظور ساخت دیوار مورد نظرش وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

شرکت S&P در بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد: با وجود آنکه این تعطیلی پایان یافته عدم وجود توافق در کنگره احتمالاً بر اطمینان تجاری و احساسات در بازارهای مالی تاثیر خواهد گذاشت.

لری کودلو، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ چند روز پیش گفت که انتظار ندارد تعطیلی دولت آسیبی پایدار برای اقتصاد آمریکا به وجود بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که دولت بازگشایی شود شما شاهد بازگشت فوری به وضع سابق خواهید بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم

مدتی است رانندگانی که در آزادراه فیروزکوه به سمت تهران تردد می‌کنند در بخش‌هایی از جاده در حد فاصل تونل شماره ۱، ۲، ۳ با مشکل بریدگی‌های عریض روکش آسفالت مواجه هستند و با خسارت هایی که به خودروها وارد می کند برای رانندگان دردسر ساز شده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

 سلام و وقت بخیر، در آزاد راه فیروزکوه به سمت تهران به مدت ۲هفته است که بخش‌هایی از آسفالت در حد فاصل تونل ۳،۲،۱ بریدگی عریض دارند که به خودرو‌های در حال عبور آسیب شدیدی وارد می‌کنند و هیچ اقدامی نسبت به ترمیم و مرمت آن صورت نگرفته است. لطفا این موضوع پیگیری شود تا از ورود خسارت به خودرو‌های مردم جلوگیری شود.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم