Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سعودی دیگر با چندین هزار قرص روانگردان در لبنان بازداشت شد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، یگان بازرسی‌ها در نیروهای امنیت داخلی لبنان مستقر در فرودگاه بین المللی بیروت یک شهروند سعودی را که حدود 8 هزار قرص روانگردان و مخدر در اختیار داشت، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای انجام تحقیقات بیشتر به مراجع ذیربط ارجاع داده شد.

تجارت مواد مخدر در عربستان که ادعای ام القرای جهان اسلام را دارد، به یکی از پررونق ترین قاچاق های دنیا تبدیل شده و عربستان سومین کشور مصرف کننده مواد مخدر در دنیا به شمار می رود.

با وجود اینکه عربستان مجازات اعدام را برای قاچاقچیان مواد مخدر در نظر گرفته، اما پرونده هایی نظیر قاچاق مواد مخدر در این کشور روز به روز افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال در سال 2016 حدود 1776 نفر به اتهام تجارت مواد مخدر بازداشت شدند. اما این رقم در سال 2018 به حدود 4 هزار و 841 نفر افزایش پیدا کرد که تمام آنها سعودی هستند. به این ترتیب آمار بازداشت شدگان در پرونده های مواد مخدر طی دو سال تقریباً سه برابر شده است. به این ترتیب می توان گفت که روزانه 13 قاچاقچی مواد مخدر در عربستان بازداشت می شوند.

معامله مشکوک برای تبرئه شاهزاده قاچاقچی سعودی در لبنانعربستان سومین کشور مصرف کننده مواد مخدر/ کشف قرص‌ روانگردان 3 برابر جمعیت

در سال 2018، حدود 83 میلیون قرص روانگردان کپتاگون در عربستان سعودی کشف و ضبط شده که حدود سه برابر جمعیت این کشور است. همچنین 28 تن حشیش و 90 کیلوگرم هروئین از دیگر موارد ضبط شده در عربستان است. این در حالی است که مقادیر قابل توجهی از انواع دیگر مواد مخدر نیز در این کشور کشف و ضبط شده است.

سه سال پیش نیز مقامات امنیتی در فرودگاه بین‌المللی بیروت حدود دو تن مواد مخدر و قرص روانگردان کشف کردند که یک شاهزاده سعودی قصد داشت آن را به عربستان منتقل کند.این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» بود که شامل 24 بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون بود و قرار بود به مقصد منطقه حائل (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مواد مخدر لبنان اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مواد مخدر لبنان اخبار عربستان سعودی مواد مخدر لبنان اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی