Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در حاشیه بازدید از پروژه درحال اجرای گردشگری در تفرجگاه ازناو خلخال افزود: در راستای تعریف چرخه گردشگری مطلوب با محوریت شمال تا جنوب و توسعه متوازن گردشگری در استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی را از جمله توسعه طرح‌های گردشگری کشاورزی و عشایر در پارس آباد مغان، ایجاد طرح گردشگری سلامت در بیله سوار و طرح گردشگری ۲ بهار در منطقه گرمی در دستور کار خود قرار داده است که متناسب با اقلیم منطقه و پتانسیل‌های موجود هدف گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال نیز به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب به استان اردبیل، اظهار داشت: پروژه‌های گردشگری مهمی در این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوص و تحت حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال اجرا است که پس از اتمام آن‌ها گام بزرگی در توسعه گردشگری منطقه برداشته خواهد شد و بزودی خلخال به عنوان سومین قطب گردشگری استان اردبیل معرفی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید برتعریف گردشگری به عنوان محور توسعه استان، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه خارجی، توسعه صنعت گردشگری می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش مهمی داشته باشد.

فلاحی گفت: در راستای تلاش برای دستیابی به افزایش زمان ماندگاری گردشگران و خارج کردن گردشگری از بحث فصلی اجرای برنامه‌های طرح ملی زمستان بیدار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون نیز موفقیت‌های بسیار خوبی از برگزاری برنامه‌های این جشنواره در مناطق مختلف استان کسب شده است.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای چند طرح بزرگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از جمله پل معلق، قصر‌های چوبی و احداث هتل و اقامتگاه‌های موقت، طرح مطالعاتی جامع این منطقه هم اکنون در دست اجرا بوده که با عملیاتی شدن آن زمینه برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز این تفرجگاه و امکان فراهم خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم با هدایت بخش خصوصی به اجرای طرح‌های گردشگری و تاسیسات اقامتی سازگار با طبیعت منطقه، در کنار حفظ فضای سبز و باغات موجود این منطقه زیبا از ظرفیت‌های گردشگری آن نیز به نحو احسن و با پرهیز از لطمه زدن به بوم زیست منطقه استفاده شود.

فلاحی همچنین از هزینه کرد ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در هشت ماه سال جاری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به روند رو به رشد صنعت گردشگری خلخال اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در لکه‌های گردشگری این منطقه در آینده افزایش خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل سلامت صنایع دستی و گردشگری طبیعت گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معتقد هستیم پروژه‌ای از جمله تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیرهای پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی طاق‌بستان باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تله کابین طاق بستان، اظهار کرد: پاییز سال گذشته دفتر امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی پس از بررسی‌های انجام شده مخالفت خود را با اجرای تله کابین در طاق بستان اعلام کرد، اما به دنبال آن از طریق استان رایزنی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا یک نظر قطعی و نهایی را برای همیشه در خصوص این پرونده اعلام کنند.

وی افزود: مسئولان وزارت میراث فرهنگی از شهرداری کرمانشاه درخواست کردند تا مشاور پروژه جزئیات سه مسیر پیشنهادی خود را برای احداث تله کابین در طاق بستان در اختیار دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه قرار دهد تا آن‌ها نیز کار کارشناسی دقیقی روی این پروژه داشته باشند و نظر نهایی خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پروژه تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی هنوز در حال کارشناسی است، خاطرنشان کرد: آخرین نشست میان مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی با کارشناسان و مشاوران شهرداری کرمانشاه هفته گذشته برگزار و مقرر شد یک اصلاحیه نهایی را روی نقشه پروژه داشته باشند و آن را دوباره به وزارت میراث فرهنگی تحویل دهند.

فرمانی اضافه کرد: مسئولان وزارت میراث فرهنگی در تلاش هستند تا راهکاری برای اجرای این پروژه پیدا کنند که البته این امر مستلزم ارائه جزئیاتی دقیق از نقشه مسیرهای پیشنهادی شهرداری برای احداث تله کابین است.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم پروژه‌ای همچون تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن هم حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیرهای پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی طاق بستان باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

کد خبر 749074

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند