Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از پیامد‌های اصلی سفر اخیر هیئت دولت به استان گلستان جذب اعتبار بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان در بخش گردشگری استان گلستان بود که مصوب شد و ۱۰۰ درصد آن وصول خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: از این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به جزیره آشوراده، ۷ میلیارد تومان مربوط به روستای موزه قرق،۷میلیارد تومان هم مربوط به موزه گنبد و ۷میلیارد تومان هم برای دیوار دفاعی گرگان مصوب شد.
وی افزود: اعتبارات مصوب شده در جزیره آشوراده در بخش تامین زیرساخت‌های اولیه این مکان و راه دسترسی به آن در اولویت استان است.
وی همچنین در خصوص طرح‌های کنگ زنی و افتتاح آن‌ها با حضور مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در این سفر افتتاح حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در بخش افتتاح هتل‌هایی مانند هتل کوهستانی در نوده خاندوز، برجیس در خان ببین، متل انجیلو در خان ببین و همچنین هتل آکام در آزادشهر بوده است افتتاح شد.
وی ادامه داد:همچنین به میران ۱یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هم طرح‌هایی هم کلنگ زنی شد.
کریمی هم به بوم گردی و نوروزگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ خانه بوم گردی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی مورد بهره مندی قرار گرفت و تا پایان سال هم افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: طرح‌های مهمی مانند گردشگری ملل، آرمان طبیعت تا کنون سرمایه گذاری شده و این روند در حال افزایش است تا مشکلات آن رفع شود.
کریمی افزود: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران از نوروزگاه‌های استان در سنوات گذشته، امسال نیز در هر ۱۴ شهرستان این طرح اجرا می‌شود و تمام زیرساخت‌های اقامتی برای سفر‌های نوروزی آماده است.
وی همچنین به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت:برنامه‌های متعددی با کمک دستگاه‌های اجرایی مد نظر است که یکی از این‌ها نمایشگاه دستاورد انقلاب است که از ۱۲ بهمن تا ۱۶ در گرگان برگزار خواهد شد و از دیگر برنامه این سازمان حضور هم استانی‌های ما در نمایشگاه بین المللی تهران در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن است که برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد.   انتهای پیام/گ/م   صحبت های ابراهیم کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار