Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با انتقاد از اینکه شورای شهر و شهرداری ها به طور مداوم دستشان در جیب مردم است افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه به صلاح ندانست.

 

ابوالفضل ابوترابی در واکنش به پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک ۹۸، گفت: متاسفانه شهرداری ها و شورای شهر به دنبال رویکرد مناسب و خلاقانه برای تامین درآمد نیستند و به طور مداوم دستشان در جیب مردم بوده و از این طریق درآمد خود را تامین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری تهران به دنبال افزایش قیمت بلیت مترو، پولی شدن اتوبان ها و اخذ عوارض از ۵ تونل تهران بود که اعضای شورای شهر با تمامی این موارد مخالفت و از تحقق آنها جلوگیری کردند که متاسفانه در حال حاضر  افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را مطرح کرده است.

 

 افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست

 

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک را در شرایط فعلی نامناسب اقتصادی به هیچ وجه به صلاح ندانست و ادامه داد: بهتر است در وهله اول نسبت به فراهم کردن زیرساخت های شهری مانند حمل ونقل عمومی توجه شود؛ متاسفانه در حال حاضر مترو و حمل ونقل عمومی جوابگوی جمعیت تهران نیست و به صورت جدی می طلبد  معضل تک سرنشینی با فراهم کردن زیرساخت ها و گسترش حمل ونقل عمومی یک بار برای همیشه در پایتخت مدیریت شود.

 

وی یادآور شد: بنابراین با توجه به زیرساخت های فعلی افزایش نرخ طرح ترافیک به هیچ وجه منطقی نیست و پیش از این اقدام بهتر است گامی جدی در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی برداشته شود.

 

بی توجهی شهرداری ها نسبت به انجام تعهدات عامل موثر عدم تحقق درآمد پایدار

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، یکی از عوامل موثر در عدم تحقق درآمد پایدار برای شهرداری را بی توجهی دولت نسبت به انجام تعهدات در قبال این سازمان دانست و گفت: شهرداری ها در این رابطه قصور ندارند و مظلوم واقع شده اند در واقع دولت سهم ۵۰ درصدی خود را به شهرداری پرداخت نکرده و همچنین ۱۵ سال است هیچ اتوبوسی به این سازمان نداده و همچنین از اختصاص ۱۰ درصد عوارض فروش بنزین به شهرداری ها نیز خودداری و بی اعتنایی کرده است.

 

ابوترابی افزود: از سویی با مصوبه مجلس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری ها به هدفمندی یارانه ها اختصاص یافت که اقدامی نادرست و غیرمنصفانه بود و در حال حاضر شهرداری های کوچک با مشکلات زیادی مواجه هستند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنابراین یکی از عوامل موثر در عدم تحقق درآمد پایداری بی توجهی تمامی دولت ها نسبت به انجام تعهدات خود در قبال شهرداری ها است.

 

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، افزود: البته از سویی شهرداری ها برای تامین درآمد پایدار با خلا قانونی مواجه هستند که مجلس باید این مشکل را رفع کند که بر این اساس طرح و لایحه جامع درآمد پایدار شهرداری ها در کمیسیون مشترک در حال بررسی است که انتظار می رود با تعیین تکلیف آنها خلا های قانونی رفع شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمدرضا بهرامی‌صفت: اسفند ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران با حضور پرشور مردم انقلابی و ولایی برگزار شد و ۲۵۴ منتخب به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.

اما ۲۲ حوزه انتخابی و ۴۵ کرسی به دور دوم کشیده شد و جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ باید ۹۰ کاندیدا برای این ۴۵ کرسی با یکدیگر به رقابت پردازند تا در نهایت تکلیف ۲۹۰ کرسی پارلمان سبز روشن شود. یکی از این کرسی‌ها در شهرستان ملایر جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تکلیفش مشخص خواهد شد.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با ۲۲ هزار و ۸۹۷ رأی با کسب ۲۵.۹۴ درصد آرا به‌عنوان منتخب اول مردم ملایر به مجلس شورای اسلامی راه یافت و حسین احمدی با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸ و ۹۱ درصد و احمد آریائی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸ و ۸۲ درصد آرا به عنوان نفرات دوم و سوم، به علت عدم کسب ۲۰ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

حالا ملایری‌ها باید روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تکلیف دیگر نماینده خود را با آرای خود مشخص کنند تا برای ۴ سال کرسی پارلمان سبز را به وی بسپارند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر به صورت تمام الکترونیک

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ملایر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی فعال، ۱۰۱ شعبه ثابت و ۶۶ شعبه سیار را داریم.

استاندار همدان افزود: همچنین ۷۹ شعبه در مناطق شهری و ۸۸ شعبه در مناطق روستایی مستقر می‌شوند.

وی با تأکید به ۴ مؤلفه انتخابات گفت: ۴ مؤلفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت همچون دور نخست مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: این ۴ اصل همچنان معیار اصلی برگزار انتخابات خواهد بود.

استاندار همدان با اشاره به مشارکت بالای مردم ملایر بیان کرد: مردم ملایر در دور دوم نیز به طور قطع مشارکت چشم‌گیری در انتخابات خواهند داشت.

مشارکت چشم‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

احمد اسکندریان یکی از شهروندان ملایری نیز در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر اظهار کرد: انتخابات یکی از اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده که از ابتدای انقلاب فضای اداره کشور به صورت دموکراسی و با انتخاب مردم انجام شده است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره نگاهی دقیق به انتخابات داشته و به انتخابی آزادانه و مشارکت مردم تأکید داشته‌اند و ما باید خودمان بتوانیم سرنوشت را رقم بزنیم.

این شهروند ملایری با اشاره به لزوم مشارکت مردم بیان کرد: نه باید مشارکت در دور دوم کمرنگ شود همان‌قدر که دور اول انتخابات اهمیت ویژه‌ای داشت در دوم هم باید به صورت گسترده پای صندوق‌های رأی بیاییم.

اسکندریان خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که با پشتوانه حداکثر رأی مردم راهی مجلس می‌شود قطعاً می‌تواند قدم‌های محکمی داشته بردارد.

وی با بیان اینکه مردم ملایر حضور گسترده‌ای در انتخابات دور دوم خواهند داشت، بیان کرد: همچون دور نخست تمام مردم در صفوف به هم پیوسته مشارکت چشمگیر دیگری را رقم خواهند زد.

این شهروند ملایری عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم اصلح‌ترین نماینده را راهی مجلس کنیم.

کد خبر 6100797

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • رشد ۳۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در فروردین ۱۴۰۳
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین