Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتم بهمن ماه برای ما خبرنگاران کرمانی روز بزرگی است چرا که در چنین روزی غلامرضا آتشی گوهری که از خبرنگاران برجسته کرمانی بوده است به مقام والای شهادت نائل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛هفتم بهمن ماه برای ما خبرنگاران کرمانی روز بزرگی  است چرا که در چنین  روزی غلامرضا آتشی گوهری که از خبرنگاران برجسته کرمانی بوده است به مقام والای شهادت نائل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روز شهادت ایشان در صفحه های اینترنتی به اشتباه ۱۷ بهمن ماه درج شده است که با تاریخ اصلی شهادت ایشان مغایرت دارد و نیاز است که اصلاح شود.

غلامرضا آتشی گوهری در سال هزار و سیصد و ۳۲ در شهر کرمان چشم به جهان گشود و شاید خودش هم آن زمان نمی دانست که قرار است شهید شود و الگویی باشد برای ما جوانان خبرنگار، اما متاسفانه آن گونه که باید شهدا معرفی نشده اند و تنها چیزی که از آن ها در محافل و یادوراه ها بیان می شود مربوط به دوران حضور در جبهه است در حالی که سیره زندگی شهدا سرشار از درس ها و پندهای بزرگی است که برای هر کدام از ما می تواند کارآمد باشد.

علی عبدالعلی زاده از همرزمان این شهید رسانه است، به قول خودش همرزمان شهیدش او را جا گذاشتند و رفتند، با اینکه سال هاست جنگ تمام شده است ولی او هنوز رسالت خود را کنار نگذاشته و در این هیاهوی شعارها و غفلت ها، کمر همت را بسته و در جای جای این شهر و استان با معرفی سیره زندگی شهدا سعی دارد مردانی را که اهل عمل بودند و مردانه و غیورانه از ناموس و وطن خود دفاع کردند به ما نسل سوم و چهارم انقلاب بشناساند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس که روایت گری را کار بزرگی می داند معتقد است شهدا از همان بدو تولد خوی و منش شهادت را داشتند، البته گلایه مند است که از بصیرت و معرفت شهدا کمتر گفته شده است که باید این بصیرت به جوانان معرفی شود.

علی عبدالعلی زاده در گفت و گو با راه آرمان گفت: شهید غلامرضا آتشی گوهری در دوران سربازی اپراتور و مسئول رادار بود و بعد از اتمام دوران خدمت سربازی به استخدام نیروی هوایی درآمد، مدتی آنجا شاغل بود اما وقتی دید که کار در نیروی هوایی رژیم شاه با عقاید او مغایرت دارد استعفا داد اما استعفایش را قبول نکردند و غلامرضا مجبور به فرار شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: بعد از دو هفته فرار، رژیم شاه او را دستگیر و به مدت یک سال در قزل قلعه زندانی شد، سپس با پیروزی انقلاب آزاد گردید. بعد از آزادی به تشکیل کلاس های عقیدتی و علوم قرانی پرداخت.

این شهید بزرگ در حین تشکیل کلاس های قرانی در یکی از مناطق کرمان (سرآسیاب فرسنگی ) عاشق دختری می شود و همان جا ازدواج می کند که ثمره این ازدواج فرزندانی می شود که به گفته همرزم این شهید بزرگ ترین سرمایه و یادگار او محسوب می شوند.

طبق گفته عبدالعلی زاده، این شهید بزرگوار در سال ۵۹ به استخدام آموزش و پرورش در می آید و همزمان بعد از اتمام ساعت کاری خود با صدا و سیمای مرکز کرمان همکاری می کرد و با حضور در روستاها و انجام کارهای تبلیغاتی سعی در محرومیت زدایی داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: غلامرضا آتشی گوهری در حین تصویر برداری و فیلمبرداری توجهی  به حرف و حدیث دیگران نداشت و کار خود را به بهترین نحو انجام می داد.

با شروع جنگ تحمیلی شهید غلامرضا اتشی گوهری به عنوان فیلمبردار و گزارشگر برای به تصویر کشیدن حماسه های جنگاوران و رزمندگان دوران دفاع مقدس  به سپاهیان الهی پیوست و کسوت خبرنگاری را برای خود یک افتخار می دانست و سرانجام در عملیات کربلای ۵ که در آن تن در مقابل تانک قرار گرفت به مقام والای شهادت نائل می شود.

رزمنده دوران دفاع مقدس این صحبت ها را تنها گوشه ای از رشادت های این شهید برشمرد و خاطر نشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با الگو گرفتن از این شهید و سیره زندگی او با کسب اخلاص راه او را ادامه دهند و در این بین از افراط و تفریط دوری کنند و مسیر حق را طی کنند چرا که شهدا رهرو می خواهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند