Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران بحران کمبود نقدینگی و شرایط دشوار مالی را نخستین چالش شهرداری تهران دانست.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان محسن هاشمی در ابتدای یکصد و نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در هفته گذشته و با جلسات فشرده شورا، فرایند تصویب احکام برنامه عملیاتی توسعه سوم شهر تهران به اتمام رسید، اظهار کرد: فرایند تدوین برنامه و بودجه متناظر با برنامه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر تهران از همه دست اندرکاران تدوین برنامه به ویژه معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران، کمیسیون‌های تخصصی و اعضای محترم شورای شهر تهران که در فرایند بررسی ویراست اول و دوم احکام برنامه توسعه شهر تهران طی ماه‌های گذشته زحمات زیادی متقبل شدند قدردانی کرد و افزود: اجرای برنامه عملیاتی توسعه سوم شهر تهران از سال آینده و در شرایطی خاص آغاز می‌شود که مدیریت شهری تهران با سه چالش جدی روبروست که ماموریت اصلی برنامه سوم، کاهش و مدیریت این چالش هاست‫. ‬

وی چالش نخست را بحران کمبود نقدینگی و شرایط دشوار مالی شهرداری تهران بر شمرد و گفت: با توجه به حجم بدهی‌های گذشته و رکود در صنعت ساختمان، منابع مالی مدیریت شهری را دچار انقباض کرده است و از سوی دیگر رشد بی رویه پیکره مدیریت شهری در دوره گذشته موجب افزایش هزینه‌های اداره شهر شده که باید بین منابع و هزینه ها، از طریق جراحی ساختار مدیریت شهری توازن ایجاد شود‫. ‬

رییس شورای اسلامی شهر تهران چالش دوم را شرایط خاص کشور و وضعیت اقتصادی ایران دانست که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، موجب کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و بحران مالی دولت شده است، این شرایط بر مدیریت شهرداری نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذار است، بسیاری از تعهدات و کمک‌های قانونی دولت به مدیریت شهری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی محقق نشده است و باید با پیگیری این حوزه به نتیجه برسد‫. ‬

هاشمی عدم اولویت بندی و هدایت راهبردی فعالیت‌های مدیریت شهری، در مدت سپری شده از شورای پنجم است را سومین چالش پیش روی مدیریت شهری خواند که موجب هزینه شدن بخشی از منابع در موارد غیراولویت دار حوزه شهری شد. در این موضوع نیز نیازمند سازماندهی و هدایت راهبردی فعالیت‌های مدیریت شهری براساس اولویت‌های مورد انتظار شهروندان هستیم که برای حل معضلات اصلی ترافیک و آلوگی هوا، حمل ونقل عمومی بایست در اولویت نخست قرار گیرد‫. ‬

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برنامه عملیاتی سوم در صورت طراحی و تدوین می‌تواند هر سه این چالش‌ها را مدیریت کرده و مسیر صحیح تحول در مدیریت شهری را ترسیم کند‫. ‬ البته این مسیر، قطعاً توام با دشواری‌ها و موانع جدی خواهد بود و اگر ما نخواهیم هزینه‌ها و الزامات اصلاح در مدیریت شهری را بپذیریم به موفقیت نخواهیم رسید، طبیعتاً شهروندان حاضر نخواهند بود به صورت یک سویه و بدون آنکه شاهد اصلاح جدی در ساختار و رفتار مدیریت شهری باشند، در این فرایند مشارکت کنند؛ بنابراین مدیریت شهری باید گام نخست و علائم اصلاح و عبور از روزمرگی را در عملکرد خود به مردم ارائه کند‫. ‬

هاشمی از اصحاب رسانه و همچنین مدیران و کارشناسان مدیریت شهری در شهرداری تهران و شورای شهر خواست که روند تعامل و گفتگوی سازنده را در جهت حل معضلات و موانع توسعه شهر تقویت کنند و از ادبیات و مطالبی که ممکن است موجب انحراف اذهان عمومی یا ایجاد نگرانی نسبت به اقدامات راهبردی و اصلاحی در مدیریت شهری شود، بپرهیزند‫. ‬

وی تاکید کرد: وضعیت امروز اداره تهران، دشوارتر از آن است که بتوانیم به تنهایی و بدون همراهی و یاری افکارعمومی و اصحاب رسانه بر معضلات غلبه کرده و راهکار‌های مناسبی برای حل مسایل ارائه دهیم‫. ‬

هاشمی فرایند تدوین برنامه و بودجه متناظر با برنامه عملیاتی سوم را فرصت مناسبی در جهت استفاده از خرد جمعی و تعامل میان بدنه مدیریت شهری، منتقدان و کارشناسان این حوزه در رسانه‌ها و افکارعمومی دانست.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن هاشمی رییس شورای شهر اداره شهر تهران معاونت برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران

دومین هم‌اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عباس شعبانی با اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه ریزی درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه، بر ضرورت تحقق برنامه ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از در نظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود: ما امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف گذاری برای سال پیش رو با درنظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش بینی شده می‌باشد که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی تر به شهروندان صرف شود.

عباس شعبانی در ادامه حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق ۲۲ گانه را اولویت ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دانست که باید در رأس همه موضوعات قرار گرفته و برطرف شود تا همه موضوعات مربوط به مناطق ۲۲ گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون‌های ماده پنج، هفت و ماده صد برای روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برطرف شود. 

تدوین برنامه درآمد مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای عملکرد قابل قبول مناطق در سال گذشته

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه در راستای فعالیت ها و تلاش های بی وقفه در سال ۱۴۰۲ افزود: با وجود تغییر متغیرهای مربوط به قانون درآمدهای پایدار شهری با فعالیت همه جانبه مناطق، سال ۱۴۰۲ را با تحقق اهداف پیش بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه معماران گفت: ان‌شاءالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

اطلاع رسانی به موقع و حداکثری خدمات ارائه شده به شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با حضور در این هم اندیشی ضمن تقدیر از عملکرد بی نظیر محق شده توسط مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲ و اشاره به گزارش ارائه شده درباره طرح «رصد» در صحن شورای شهر تهران و تحقق ۹۸ درصدی اهداف این طرح، همت مضاعف مناطق را برای اطلاع رسانی امور و پروژه‌های انجام شده و در حال انجام مناطق به شهروندان خواستار شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: هر منطقه می‌بایست یک بسته اطلاع رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثر گذار تدوین و به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق ۲۲ گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت.

بر اساس گزارش سایت شهر، در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۲۲،۲۱،۲،۱،۳،۱۵،۱۳به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش بینی شده برای مناطق در سال ۱۴۰۳ پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران