Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شوراي شهر تهران: با تملک پادگان ساصد توسط شهرداري، محلات داراي بافت فرسوده منطقه 13 نفس مي‌کشند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از معاونت ارتباطات و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران، محمد سالاري رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران در حاشيه بازديد از منطقه 13 گفت: در حوزه بافت فرسوده منطقه 13 تسهيل‌گري‌هاي خوبي در فرايند صدور پروانه صورت گرفته و رويکرد منطقه افزايش ميزان تجميع‌ها بوده است که در همين راستا از چندين الگوي تجميعي بين 9 تا 15 قطعه که در حال صدور پروانه براي تخريب و نوسازي هستند بازديد کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در راستاي تامين سرانه‌هاي خدماتي منطقه نيز چندين ملک براي ايجاد پارک و فضاي سبز توسط شهرداري تملک شده و اکنون در حال احداث است.
سالاري با اشاره به پارک جنگلي سرخه حصار به عنوان قطب گردشگري شرق تهران اظهارداشت: با توجه به اينکه فرصت‌هاي درآمدزايي شهرداري منطقه 13 در حوزه بارگزاري و کسب درآمد از محل طرح تفصيلي بسيار محدود است و بخشي از محدوده آن در اختيار پادگان‌ها و بخشي هم حريم قرار دارد، شهرداري منطقه تصميمات خوبي را در خصوص محدوده 320 هکتاري سرخه حصار گرفته است.
وي تصريح کرد: شهرداري توانسته با مشارکت ساير ذينفعان منطقه، براي اولين بار تفاهم نامه‌اي با نهاد‌هاي دولتي مانند منابع طبيعي و محيط زيست در حوزه بهره برداري پارک سرخه حصار بنويسد و اقدام به انتشار فراخوان براي جذب سرمايه گذار کند تا با اجراي پروژه‌هايي که با ماموريت‌هاي زيست محيطي مطابقت دارد اين محدوده ارزشمند تبديل به محلي براي حضور بيشتر مردم شود. اگر منطقه بتواند در فاصله زماني کوتاه، تعدادي از اين پروژه‌هاي سرمايه گذاري را به نتيجه برساند قطعا الگويي براي ساير مناطق داراي چنين فضا‌هايي مي‌شود.
رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران افزود: حريم شهر تهران 10 برابر محدوده طرح تفصيلي شهر است، اما متاسفانه بدليل اينکه طرح‌هاي مناسب گردشگري و تفرجگاهي در آن اجرا نشده است مورد استقبال شهروندان براي گذران اوقات فراغت قرار نمي‌گيرد.
اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به پروژه‌هاي فرامنطقه‌اي سطح منطقه 13 گفت: چند پروژه فرامنطقه‌اي در اينجا وجود دارد که بدليل نبود منابع درآمدي متوقف شده است، يکي از اين پروژه ها، بزرگراه شهيد شوشتري است که نقش موثري در کاهش ميزان ترافيک شرق تهران خواهد داشت وما حتما اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم تا از طريق فاينانس و جذب سرمايه گذار و يا bot اين پروژه به سرانجام برسد.
وي در خصوص پايانه جديد شرق تهران بيان کرد: در حاليکه قسمت عمده اين پروژه مهم انجام شده، اما حدود 2 سال است که متوقف مانده و اين موضوع، نگران کننده است چراکه هزينه‌هاي زيادي را به مديريت شهري تحميل مي‌کند، اميدورايم طي جلساتي با معاونت حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران بتوانيم با مدل‌هاي مختلف سرمايه گذاري و يا استفاده از ظرفيت بخش خصوصي اين پروژه را به سرانجام برسانيم و فضاي پايانه قديمي را نيز براي تامين سرانه‌هاي خدماتي مناطق 13 و 8 استفاده کنيم.
سالاري با اشاره به پادگان ساصد که حدود 5 هکتار مساحت دارد اظهار داشت: 2 هکتار از اين پادگان در پروژه امام علي است، اما ما بقي آن که عملا فضاي نظامي هم نيست و خود مسئولين پادگان هم براي تملک آمادگي دارند، يک موضوع فرابخشي است که بايد شهرداري و سازمان‌هاي مربوطه به نتيجه برسند که اگر توسط شهرداري تملک شود مجموعه بافت‌هاي فرسوده منطقه 13 نفس مي‌کشند و کمبود سرانه‌هاي آن جبران مي‌شود. البته ما معتقديم که اگر قرار است پادگان‌ها از شهر خارج شوند و در زمين آن بارگزاري صورت گيرد و منجر به جمعيت پذيري شود، همان بهتر که پادگان‌ها در شهر بمانند.
رييس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران اضافه کرد: در مورد پادگان نيروهوايي نيز اعتراضات جدي از سوي شهروندان مجاور و حريم آن وجود دارد چراکه در سال‌هاي گذشته به برخي از شهروندان اجازه ساخت و ساز داده شده، اما اکنون پادگان به ساير شهروندان اجازه نمي‌دهد ساخت و ساز قانوني طبق طرح تفصيلي داشته باشند که اميدواريم با تشکيل امور نهاد‌ها در سازمان املاک و مستغلات شهرداري تهران بتوانيم با همکاري نهاد‌هاي نظامي اين مشکل را نيز حل کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروژه گردشگري زيست محيطي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران