Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه بودجه ۹۸ که در حال چکش کاری در مجلس است، اعتبارات هزینه ای بخش های مختلف تعیین شده است که در این بین بخش امور اقتصادی ۲.۲ درصد از مجموع اعتبارات هزینه ای امور ۱۰ گانه را به خود اختصاص داده است. این امر مشتمل بر ۱۰ فصل است که از این میان فصل بازرگانی با ۲۹ درصد و فصل تعاون با یک درصد به ترتیب دارای بیشترین و کمترین اعتبارات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سرجمع اعتبارات هزینه ای امور اقتصادی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای بالاترین سهم در میان دستگاه های اجرایی فعال هستند.

نمودار زیر مجموع اعتبارات هزینه ای فصول مختلف را نشان می دهد.

در این بین، زیر مجموعه های فصول اقتصادی نیز در لایحه بودجه به تفکیک مشخص شده است که در این راستا، سهم دستگاه های دریافت کننده اعتبار در فصل انرژی برای سازمان انرژی اتمی، وزارت نفت و وزارت نیرو به ترتیب ۶۴.۷، ۰ و ۳۵.۳ درصد پیش بینی شده است.

سهم دستگاه های دریافت کننده اعتبار در فصل صنعت و معدن برای وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ترتیب ۵۶ درصد، ۳۲.۱ درصد، ۷.۳ درصد، ۳.۴ درصد و ۱.۲ درصد است.

همچنین سهم دستگاه های دریافت کننده اعتبار در فصل بازرگانی که گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سایر می شود به ترتیب ۳۸.۲ درصد، ۳۲.۵ درصد، ۲۴.۲ درصد، ۳.۷ درصد و ۱.۴ درصد پیش بینی شده است.

سهم دستگاه های دریافت کننده اعتبار در فصل کشاورزی و منابع طبیعی برای وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سازمان شیلات ایران و شرکت شهرک های کشاورزی به ترتیب ۳۸.۵ درصد، ۱۹.۵ درصد، ۱۷.۸ درصد، ۱۵.۱ درصد، ۴.۶ درصد، ۳.۸ درصد و ۰.۷ درصد تعیین شده است.

همچنین سهم دستگاه های دریافت کننده اعتبار در فصل تحقیق و توسعه امور اقتصادی برای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، وزارت نفت، موسسه رازی، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ملی استاندارد، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به ترتیب ۶۹.۷ درصد، ۸.۷ درصد، ۶.۲ درصد، ۵.۸ درصد، ۴.۵ درصد، ۱.۸ درصد، ۱.۴ درصد، ۱.۴ درصد و ۰.۴ درصد پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ بخش مربوط به اعتبارات هزینه ای در بودجه مربوط به حفظ و نگهداری ظرفیت‌های ایجاد شده توسط دولت می‌شود و هزینه‌های نگهداری از ظرفیت‌های موجود را در قالب هزینه جبران خدمات کارکنان، استفاده از کالا و خدمات، هزینه‌های اموال و دارایی، یارانه، کمک‌های بلاعوض، رفاه اجتماعی و سایر هزینه‌های تامین و هزینه‌های اعمال حاکمیت و استقرار نظام را تامین می‌کند. اعتبارات هزینه‌ای عموماْ از محل درآمدهای عمومی تامین می‌شود.

کد خبر 4521382 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت دوازدهم لایحه بودجه لایحه بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه پنج شنبه در نشست با مدیرعامل و شورای معاونین هلال احمر استان سمنان به میزبانی این جمعیت ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با رشد چشمگیر همراه بود، ابراز داشت: از این اعتبارات برای رفع کمبودها و دغدغه‌های استان استفاده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه هلال احمر یکی از مواردی که باید از اعتبارات سفر بهره مند باشد، افزود: توجه به زیرساخت و تجهیز امکانات اولیه پایگاه‌های امداد و نجات موارد مهمی که نفع عمومی را در پی دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تکمیل و تجهیز امکانات هلال احمر استان در دستور کار است، ابراز داشت: اقدامات، امداد رسانی و ارائه خدمات بر پایه به روز شدن امکانات نیروهای امدادی است.

هاشمی از حضور بسیار پررنگ و ارزنده مجموعه جمعیت هلال احمر استان در ایام تعطیلات نوروز تقدیر کرد و افزود: امدادگران و نجات گران استان با کمترین امکانات بهترین و بیشترین خدمات را به مسافران و زائران ارائه کردند و این شایسته قدردانی است.

وی حضور به موقع امدادگران در سوانح و حوادث، برای آسیب دیدگان و مصدومان تسکین دهنده و آرامش بخش خواند و بیان کرد: خدمت رسانی، افزایش امید، اعتماد آفرینی و مراقب از جان مردم اقدام مهم از سوی امدادگران و نجات گران است.

کد خبر 6088755

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان