Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : توسعه پرورش آرتمیا در اکوتوریسم منطقه، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در دیدار با رییس و کارکنان مرکز تحقیقات آرتمیای کشوربا بیان این مطلب اظهار کرد : توسعه پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی با توجه به تهدید کم‌آبی دریاچه ارومیه می‌تواند به عنوان کشت جایگزین محصولات کشاورزی راهکار مناسبی در جهت اشتغال جایگزین برای کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی تصریح کرد: با پرورش این گونه سخت پوست می توان زمینه اشتغالزایی، تولید درآمد و تامین نیازهای کشور در صنعت آبزی پروری را ایجاد کرد.

وی  ضمن تاکید بر استفاده از افراد توانمند، خلاق و علمی در جهت توسعه شاخص های اقتصادی استان خاطر نشان کرد: در حوزه ارس محصولات تولیدی ابزیان  در سال های اخیر کاهش یافته است که باید چالش ها و مشکلات موجود در این زمینه شناسایی و بررسی شود که در این زمینه نیازمند کار تیمی و تعامل بیش از پیش بین بخش های تحقیقاتی و اجرا هستیم.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: : بازسازی و احیای ذخایر آرتمیا ، جلبکها و میکرو ارگانیسمها ی دریاچه ارومیه ، تولید و پرورش آرتمیا در محیط بسته و تانک ، ایجاد خزانه ژنتیکی ، فرآوری و پرورش جلبکهای دونالیلا و کلرلا و تولید پودر خشک از آنها و اجرای طرح پایلوت پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی فسندورز میاندوآب از جمله پروژه های در دست اقدام این مرکزدر راستای تولید و پرورش این آبزی ارزشمند است.

نکوئی فرد افزود: مرکز تحقیقات آرتمیای کشور یکی از مراکز ۱۱ گانه موسسه های تحقیقات علوم شیلات کشور است که در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و در راستای تولید، تحقیقات کاربردی خود را انجام می دهد و وظیفه اصلی آن بررسی و تحقیق در زمینه آرتمیای دریاچه ارومیه و مناطق ۱۸ گانه آرتمیا در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: پرورش آرتمیا در استخرها و زه آب‌ها روشی جایگزین برای احیای آرتمیای دریاچه ارومیه است که در استان و برخی از مناطق کشور موفقیت آمیز بوده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین منابع آبی آذربایجان غربی، دریاچه پشت سد ارس و رودخانه ارس به شمار می رود که ذخایر اقتصادی با ارزشی همچون انواع ماهیان و گونه شاه میگوی آب شیرین را در داخل آن می توان یافت، که  برای حفظ و توسعه این ذخایر، آخرین یافته های تحقیقاتی و بایدها و نبایدهای لازم برای توسعه تولید و ذخایر این موجود ارزشمند در استان در نشست های تحقیقاتی ارزیابی شده است .

وی تاکید کرد : 6 پروژه تحقیقاتی جامع در سال جاری عملیاتی شده و 6 پروژه نیز در بخش منابع آبی آذربایجان غربی در دست اجرا داریم .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار بر ضرورت استفاده از یافته های تحقیقاتی در تولید ابزیان و ارتمیا در استان تاکید کرد و گفت:  براي  توسعه  فعاليت  هاي  آبزي  پروري  و به  تبع  آن پايداري  و سود  آور نمـودن  پـرورش  ماهي  و ارتمیای دریاچه ارومیه باید به  تحقيقات  كاربردي  روي  آورد.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند انقلاب اسلامی مجلس ایران خراسان جنوبي محمد جواد ظریف ظریف استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دریاچه ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری