Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:26:59 GMT

طوفان بیماری های غیر واگیر ما را گرفتار می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۷۸۷۲

طوفان بیماری های غیر واگیر ما را گرفتار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور به ارزیابی حوزه سلامت کشور در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب از هزار کودک، ۱۳۰ کودک به یک ماهگی نمی رسیدند. همچنین ۱۲۰ کودک تا قبل از یک سالگی فوت میکردند.

وی به مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و گفت: از هر صد هزار زن باردار ۲۴۵ نفر به علت عوارض بارداری جان خود را از دست می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: امروز باید اعلام کنیم که خوشبختانه در تمام شاخص های سلامت به کم تر از یک دهم مرگ و میر رسیده ایم.

نمکی به پوشش صد درصدی واکسیناسیون در کشور اشاره و تصریح کرد: امروزه ما به هیچ خدمتی در خارج از مرزها نیاز نداریم.

وی افزود: در عرصه سلامت دستاوردهای به مراتب گران سنگ تر از بقیه عرصه ها داشته ایم.

سرپرست وزارت بهداشت به طرح تحول سلامت به عنوان یک گام جدید برای حمایت از هزینه های درمانی فرودستان جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید با استقرار نظام ارجاع، پزشکی خانواده، راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیکی سلامت و همچنین اصلاح نظام پرداخت ها بتوانیم طرح تحول سلامت را با قوت ادامه دهیم به طوری که نه تنها با تغییر وزیر بلکه با تغییر رئیس جمهور هم اجرای آن متوقف نشود.

نمکی در ادامه به هزینه های بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: خرج یک دوره شیمی درمانی در ارزان ترین شرایط معادل هزینه واکسیناسیون یک شهرک یا روستای بزرگ است.

وی با  عنوان این مطلب که طوفان بیماری های غیرواگیر ما را به شدت درگیر می کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروزی ما سرطان ها هستند.

سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: متأسفانه بار بیماری های غیرواگیر نتیجه تلنبار ندیدن های دیروز ماست که باعث شده امروز به سیاه چاله بعضی از این بیماری ها بیفتیم.

نمکی به امر آموزش به عنوان اولین گام در پیشگیری از سرطان ها اشاره و تصریح کرد: می بایست برای تغییر شیوه زندگی و همچنین تغییر در رژیم های غذایی نادرست، اقدامات قابل توجهی در زمینه آموزش مردم انجام داد.

وی با مخاطب قراردادن رسانه ملی گفت: ما بارها از صدا و سیما خواسته ایم جو اجتماعی را شادتر نشان دهد زیرا مشخص شده که استرس، ام الامراض سرطان زایی است.

کد خبر 4524928 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان سعید نمکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان